היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צפויה להודיע היום על החלטתה האם תאפשר לשר איתמר בן גביר ייצוג עצמאי בעתירה נגד רישיונות הנשק שניתנו בתחילת המלחמה - או שהיא מתעקשת כי היא תהיה זו שתייצג אותו בבג"ץ.

השר דורש ייצוג עצמאי, בטענה כי היועמ"שית לא תייצג אותו נאמנה. כזכור, גביר פנה לבג"ץ והתלונן כי במשך תקופה ארוכה הוא מנסה לקבל מהיועמ"שית תשובה לשאלה האם היא מתכוונת לייצג אותו או לא – אך הוא לא מקבל תשובה חד משמעית ממנה.

עסקת החטופים תטורפד? "נתניהו מבין מצוין שזו ההזדמנות האחרונה" | האזינו
הכנסת תצא לפגרה לפני חוק הגיוס? גורמים בממשלה: "יידחה למושב החורף"

בפנייתו של השר, שהוגשה על ידי עורך הדין דוד פטר, נכתב כי "לאור העובדה שהיועמ"שית התעלמה במשך חודשים ארוכים מפניות הח"מ, הרי שבכך היא סיכלה את יכולתו האפקטיבית של השר לביטחון לאומי לקבל ייצוג משפטי, תוך שהיא מותירה ערפל קרב משפטי בכל הקשור לשאלה - האם הוא יזכה לייצוג אותנטי לעמדתו".

הכותרת בבקשה של השר איתמר בן גביר לא מתירה מקום לספק לגבי בקשתו. זו הייתה "בקשה בהולה מטעם המשיב 1 (בן גביר) להורות למזכירות לרשום את מייצגו". השופט יצחק עמית קיבל את הבקשה במילה אחת - "כמבוקש".

לאחר שאילתות של כתבי משפט, השופט יצחק עמית חזר בו מההחלטה בצורה מעניינת: למרות שאף אחד מהצדדים לא טען כי החלטת השופט אינה ברורה לו ולמרות שמזכירות בית המשפט העליון כבר רשמה את עו"ד פטר כמי שמייצג את בן גביר - השופט עמית הוציא "החלטת הבהרה" בה קבע כי בן גביר אינו זכאי לקבל ייצוג נפרד.

עורך דינו של בן גביר פנה לבית המשפט פעם נוספת בדרישה לאפשר לו ייצוג פרטי, והשופטים קבעו כי על היועמ"שית להשיב לדרישה עד היום.