בפסק דין משמעותי שניתן לאחרונה, נגזרו על נסים סח 14 שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירות חמורות בהן הורשע, כולל המתה בקלות דעת, חבלה בכוונה מחמירה והפקרה אחרי פגיעה. גזר הדין ניתן על ידי הרכב השופטים סגן הנשיא אבי לוי, השופט ערן קוטון והשופטת עידית וינברגר בבית המשפט המחוזי בחיפה.

נסים סח, קבלן תשתיות ובעל חברת "האחים סח", העסיק בישראל פועלים פלסטינים ללא אישור חוקי. בעקבות תלונות תושבים על רעש בערב חג סוכות, הוזעקו שוטרים לאתר בנייה בו עבדו הפועלים. כשהשוטרים ביקשו לבדוק את אישורי הפועלים, סח הגיע למקום והתפתח ויכוח שבמהלכו סח ניסה להימלט ברכבו. במהלך בריחתו, פגע סח בשני שוטרים באמצעות רכבו, וגרם למוות של אחד מהם, מתנדב המשטרה חוסאם זגייר ז"ל. לאחר שפגע בשוטרים, סח נמלט מהמקום במהירות.

במהלך המחאה במחלף הכפר הירוק: חמישה מפגינים נעצרו בגין הפרת סדר
צעיר בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד לפגיעה מינית בלפחות שני קטינים

בית המשפט הטיל על סח עונש מאסר כבד בן 14 שנים לריצוי בפועל, החל מיום מעצרו. בנוסף, נגזר עליו 18 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים. בית המשפט גם חייב את סח לשלם פיצויים בסך כולל של 516,000 ש"ח לשתי משפחות הנפגעים.

בית המשפט הדגיש את הצורך בהחמרת הענישה כדי להרתיע ולהעביר מסר לציבור. השופטים קבעו כי הנאשם "פגע פגיעה מהותית בערך העליון הניצב בבסיסה של כול חברה מתוקנת - קדושת החיים. בנוסף לכך, סיכן הנאשם את חייו של נפגע העבירה הנוסף ופגע בשלמות גופו ונפשו באופן ממשי. במעשיו אלו נפגעו אף הערכים שעניינם בשלום הציבור בכללותו. הנאשם בהתנהגותו ההרסנית נטל את הדין לידיו, זלזל בנציגי שלטון החוק, ובכך הוא פגע בסדר הציבורי ובשלטון החוק הנדרש בכל חברה חפצת חיים. מידת הפגיעה בערכים הללו היא בלתי מבוטלת".

"לא זו אף זו, התנהגותו הבלתי מוסרית של הנאשם הסתיימה כאמור בהפקרתם של השוטרים בזירה, במעשהו זה פגע הנאשם פגיעה אנושה בערך שעניינו "לא תעמוד על דם רעך" ובסולידריות החברתית", נכתב בגזר הדין.