בית משפט השלום בירושלים ביטל לאחרונה כתב אישום שהוגש נגד פעיל ימין שהציב בכניסה ליישוב בת עין שלט המזהיר את המשטרה מלהיכנס ליישוב.

בשלט בגינו הוגש כתב האישום, אשר הוצב לאחר מותו של הנער אהוביה סנדק, נכתב: "כביש זה מוביל ליישוב בת עין אין כניסה למשטרת ישראל! אתם פוגעים בביטחון תושבי היישוב, רצחתם לנו ילד, בכניסתכם אתם מסתכנים! ראו הוזהרתם".

בית משפט השלום בירושלים קבע כי עבירת האיומים, בגינה הוגש כתב האישום, אינה מתקיימת: "בכלל פסקי הדין אליהם הפנתה המאשימה, מדובר היה באיום ממשי וברור לפגיעה שלא כדין, האיום נעשה באופן ישיר – פרונטלי, כלפי אדם ספציפי. בענייננו, המדובר בשלט שהוצב על רקע מחאה ציבורית. תוכן הדברים עמום ואינו קונקרטי. לא ברור מי המאוים, והוא אינו קורא לפגיעה שלא כדין".

עו"ד יצחק בם, שייצג את הנאשם והביא לביטולו של כתב האישום, מסר בתגובה: "מצערת מאוד הלהיטות של המשטרה להשתיק כל קול ביקורת ומחאה נגד מעשיה. זוהי אכיפה בררנית ומפלה שכוונה נגד תושבי בת עין. אני, כמובן מברך על החלטת בית המשפט, אך מצער אותי מאוד שבמקום להפיק לקחים מהאירוע הטרגי בו מרדף משטרתי הסתיים במות הנער אהוביה סנדק, משטרה מנסה להשתיק את מבקריה".

עו''ד יצחק בם (צילום: פרטי)
עו''ד יצחק בם (צילום: פרטי)