שני מקרי רצח במגזר הערבי בתוך מספר שעות בלילה שבין שישי לשבת העלו את מספר הקורבנות במגזר הערבי מאז תחילת שנת 2024 ל- 118 מחוסלים , אחד מהם תושב שטחים שוהה בלתי חוקי (שב"ח).

פוזי אבו שמס מפרעון שבשטחים, שב"ח צעיר בן 21, ישב בחצר ביתו של חבר תושב יפו, כשלפתע נכנס אלמוני פנימה ופתח בירי לעברם. כתוצאה מהירי שככל הנראה בוצע בטעות לעבר אבו שמס, הוא נפצע אנושות ותוך זמן קצר נקבע מותו. במשטרה מעריכים כי הקורבן לא היה היעד לחיסול אלא דווקא חברו שישב לידו והפציעה האנוש אבו שמס, נבעה ככל הנראה מטעות בירי או פספוס המטרה כל זאת כיוון שישב ליד היעד שהינו מסוכסך עם לא מעט גורמים עברייניים ביפו. 

כוחות משטרה ממרחב איילון הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים במסגרת חקירה שנפתחה . מפקד מרחב איילון תנ"צ חיים בובליל קיים הערכת מצב בזירה והחקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב איילון .במשטרה מעריכים כי מדובר על רקע סכסוך בין עבריינים.

מספר שעות קודם לכן נורה למוות אמיר אבו נימר, תושב ירכא, בחיסול נועז כמו לקוח מסרטי האימה של היצ'קוק. אבו נימר, ישב בביתו כשלפתע פשטו פנימה שני מתנקשים וביצע ירי ללא הפסקה עד שחיסלו את הקורבן כל זאת לעיני בני משפחתו ששהו בבית באותה שעה. 

על פי החשד, רכב לבן וגדול מסוג הדומה לסוואנה חנה תחילה מול בית המשפחה. לאחר מכן, ירדו מהרכב שני מתנקשים, פרצו לבית וכאמור לעיני בני המשפחה ירו צרור לעבר הקורבן ועזבו את המקום. לאנשי מד"א שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו בזירה. יצוין כי הקורבן היה מוכר למשטרה. במהלך סריקות שהתקיימו בהמשך הערב, איתרו שוטרי מחוז חוף רכב שבו, ככל הנראה, נמלטו המחסלים מהזירה, כשהוא עולה באש. על פי החשד, הרכב הוצת וננטש - והם המשיכו במילוט ברכב אחר.