בתום חקירה סמויה שניהלו בחודשים האחרונים חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז במשטרה ויחידת יהלום ברשות המיסים, נעצרו אתמול (רביעי) 20 חשודים בהם גם מספר אנשים הנמנים תחת חמולה מוכרת בלוד, בגין מעורבותם בעבירות הונאה כלכלית בהיקף הנאמד במיליוני שקלים. החקירה הועברה למשרדי הימ"ר, ובתום חקירתם הובאו החשודים לבית משפט שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם.

חקירת המשטרה ורשות המיסים התמקדה במספר דמויות, לרבות מחוללי פשיעה הנמנים על חמולה בלוד שקשורים לעבירות הלבנת הון וזאת, בעקבות גילויים שנחשפו לחוקרים במסגרת פרשייה קודמת, שנגדה הוגש כתב אישום, של ייבוא 1.2 טון סם סינטטי (MDMB) מסין. במסגרת החקירה הקודמת תפסה המשטרה מסמכים פיננסיים אשר העלו חשד כי החשודים בצעו עבירות של העלמות מסים והלבנת הון בסכום המוערך ביותר מ-15 מיליון שקלים.

אבחון לסם הפיצוציות הקטלני: ברמב"ם מצאו דרך לזיהוי מהיר של הרעלת "נייס גאי" | פרסום ראשון
בפשיטה ממוקדת: המשטרה פירקה חמ"ל מצלמות של ארגון פשע בצפון | צפו בתיעוד

עתה עולה כי ככל שהתפתחה החקירה,  עלה חשד כי המעורבים צברו נכסים רבים בארץ ובחו"ל ורשמו אותם על שם אחרים, בין היתר קרובי משפחה ונוספים, במטרה לקבל פטור ממסים החלים על עסקאות במקרקעין, להעלים הכנסות משכירות הנדל"ן ולהלבין הון, כשהחקירה מלווה ע"י המחלקה הכלכלית בפרקליטות מחוז מרכז. 

אתמול כאמור, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, הגיעו בלשי היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז,  בסיוע יחידות משטרתיות נוספות וצוותי "יחידת יהלום" של רשות המסים, אל בתיהם של כ-20 חשודים ברחבי הארץ,  ועצרו אותם לחקירה. לצד חיפוש בבתיהם נתפסו נכסי הנדל"ן, בשווי עשרות מיליוני שקלים, אשר הושגו לכאורה ע"י ביצוע העבירות המיוחסות להם.