המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הודיעה היום (חמישי) כי החליטה לגנוז את תיקי החקירה נגד סנ"צ יאיר חנונה ושוטרים ממחוז ת"א, בגין התנהלותם בשלושה אירועים שאירעו במהלך ההפגנות בתל אביב כנגד הרפורמה המשפטית בחודשים מרץ ויולי 2023. מדובר על תלונות של שלושה אזרחים: אמיתי עבודי, עומר גת ואורי ביכונסקי.

סנ"צ חנונה התייצב במח"ש: צפו במפגן התמיכה של שוטרי היס"מ בו

תלונתו של אמיתי עבודי: חומר הראיות, ובכלל זה הסרטונים המלאים שתיעדו את האירועים, שוללים את גרסת המתלונן, אשר טען בין היתר כי הותקף ע"י מספר רב של שוטרים, שגידפו אותו והיכו בו גם כשהיה אזוק. בחינת הסרטונים שהוצגו בתקשורת העלתה, כי מדובר בסרטונים ערוכים שהוצגו באופן שהיה בו כדי לעוות את האירוע, כפי שהתרחש בפועל. מחומרי החקירה עלה באופן ברור ומובהק, כי עבודי הפר את הסדר הציבורי לאחר שבעט בחפץ לעבר המכת"זית שהייתה במקום ובהמשך התנגד למעצרו שלא כדין, באופן שהצדיק הפעלת כוח מצד השוטרים.

תלונתו של עומר גת: בחינת מכלול חומר הראיות העלתה, כי על רקע בקשה חוזרה ונשנית של המשטרה לפנות את המקום, ולאחר שגת לא נשמע לאזהרתו של חנונה ונצמד אליו מספר פעמים, בוצע מעצר כדין תוך הפעלת כוח סביר בנסיבות העניין, וכזה שלא גרם לגת חבלה כלשהי.

תלונתו של אורי ביכונסקי: לאחר בחינת מכלול חומר הראיות נקבע, כי לשוטרים קמה סמכות להפעיל כוח בעת ביצוע מעצרו של ביכונסקי, לאחר שזה ניסה להצית דבר מה בכביש איילון ולאחר מכן ברח מכוחות המשטרה כדי להימנע ממעצרו. מעבר לכך, לא נמצאו ראיות שאיפשרו לייחס את מקור החבלה לה טען ביכונסקי שנגרמה לו במהלך בריחתו, למעצר שבוצע ע"י השוטרים. מכל מקום, במהלך החקירה התברר כי מעצרו של ביכונסקי כלל לא בוצע על ידי סנ"צ חנונה, נגדו התלונן ביכונסקי, כי אם ע"י שוטר אחר.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]