במפלג הונאה של מחוז תל אביב במשטרה נפתחה חקירה סמויה בגין חשד לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, התחזות לאחר וקשירת קשר לביצוע פשע. במהלך החודשים האחרונים ניהלו חוקרי המפלג חקירה מאומצת בעקבות תלונות רבות של אזרחים על כך שהונו ורימו אותם. מהחקירה עלה כי הקורבנות, בעלי חנויות תכשיטים ואזרחים תמימים, פרסמו מודעות בפייסבוק על מכירת תכשיטים שונים.

חברי הכנופיה, כך עולה, יצרו קשר עם הקורבנות, אשר כל רצונם היה למכור תכשיטים ולהתפרנס, והציגו בפניהם תשלום הכספים באמצעות העברות בנקאיות מפוברקות או הפקדות צ'קים של אחרים ללא כיסוי. הקורבנות מסרו את התכשיטים ששווים אלפי שקלים לשליחים מטעם החשודים. רק לאחר מספר ימים הבינו הקורבנות כי נפלו בפח שטמנו להם החשודים כביכול. 

חשד: תושב השרון ביצע עבירות מין חמורות באחייניו במשך עשור
ארבע מאות שתילי קנאביס: מעבדת סמים עצומה נחשפה באופקים

במהלך החקירה הסמויה והמורכבת הצליחו חוקרי מפלג הונאה של מחוז תל אביב להתחקות אחר זהותם של החשודים ולבצע את מעצרם של תושבי יבנה, אור יהודה ורמלה בשנות ה30 וה-40 לחייהם. כאמור עם סיומה של החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד החשודים, הגישה אתמול המשטרה הצהרת תובע החתומה על ידי פרקליטות מחוז ת"א בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום. 

במשטרה מתריעים מפני ניסיונות עוקץ ומציעים לאזרחים לפעול בדרכים אלו:

1. להבחין האם צילום העברה הבנקאית נראה מסמך אותנטי ולקרא כל מילה ומילה המופיעה בו.

2. להבחין האם מי שרשום על ההעברה הוא גם מי שמופיע על ההעברה.

3. במקרים של הפקדת צק יש להמתין שלושה ימי עסקים עד העברת התמורה.

4. להבחין בסימני אזהרה כמו אדם שנשמע לחוץ לקבלת מרכולתו, מתחמק משליחת אשראי לפיקדון, משנה מיקומים לקבלת התמורה (מוסר מספר כתובות) וכדומה.