לפני שנתיים הותקף נער יהודי בירושלים בידי שלושה ערבים בעת שרכב על אופניו. הערבים רדפו עם רכבם אחר הנער, תקפו אותו באלימות קשה ואף ניסו לגנוב את אופניו. הנער הגיש תלונה למשטרה אשר חקרה את התיק והשיגה הודאות של התוקפים אומנם תביעות המשטרה סגרו את התיק למרות הראיות ותיעוד של האירוע. עו"ד חיים בלייכר מחוננו הגיש ערר על ההחלטה למחלקת עררים בפרקליטות המדינה: "אנו דורשים מהרשויות למצות את הדין עם הפורעים ולחדול מלמנוע מיהודים להגן על עצמם"

עו"ד חיים בלייכר פנה במכתב למחלקת עררים בפרקליטות המדינה בדרישה כי תורה לפתוח מחדש ולהגיש כתבי אישום חמורים  בתיק של תקיפת נער יהודי בידי ערבים לפני שנתיים בירושלים. הנער הותקף לאחר שרכב על אופניו סמוך לרכבם של הערבים. הערבים בצעו מרדף עם רכבם אחר הנער תוך שהם מסכנים אותו, תקפו אותו באלימות קשה ואף ניסו לגנוב את אופניו. הנער הגיש תלונה למשטרה אשר עצרה את התוקפים, חקרה אותם במשך כמה ימים עד שלבסוף הודו התוקפים במעשיהם, אולם יחידת התביעות של המשטרה סגרה את התיק למרות הראיות ותיעוד של האירוע.

בערר שהגיש מתאר עו"ד בלייכר את תקיפתו של הנער: "העורר נער צעיר כבן 15 בעל חזות יהודית, נסע על אופניים חשמליים בשכונת רמת שלמה. ייתכן ובדרך – בלא ידיעתו – גרם עיכוב כלשהו לרכב בו נסעו מס' בני מיעוטים. לאור זאת החליטו החשודים לבצע מרדף אחר העורר, תוך ניסיון לפגוע בו או להפילו מאופניו. העורר הבחין כי הרכב החל דולק אחריו במהירות וכמעט דורס אותו, והוא נאלץ להגביר מהירות בעצמו בכדי לא להיפגע. כאשר פנה העורר ימינה, נאלץ להאט בשל הפנייה, הרכב מיהר אחריו, נצמד אליו ואז חסם את דרכו בעזרת פנייה קלה של הרכב שמאלה.  העורר חש מאוים ובסכנה כאשר סגר עליו רכב החשודים".
 
"בשלב זה הוציא הנהג את ידו מבעד החלון והכה את העורר, העורר הדף את ידו בתנועה כלפי מעלה, והחזיר את ידו לאחוז בכידון האופניים על מנת לייצב עצמו. אולם בטרם הספיק העורר להמשיך, ראה כי הנהג מנסה לפתוח את הדלת על מנת לצאת ולהכותו. העורר אשר חש סגור ובסכנה, הדף את הדלת וניסה למנוע מהחשוד לצאת לתקוף אותו. בשלב זה הוכה העורר בשנית, והוא נהדף לאחור וכמעט שנפל מאופניו. בתוך כך יצא מן המושב האחורי אחיו של הנהג והסתער על העורר באכזריות, הדף את העורר בחוזקה והטיח אותו ברצפה יחד עם אופניו, או אז הסתער עליו והכה בראשו באגרוף עוצמתי בעודו שרוע על הכביש", תיאר בלייכר. בלייכר מפרט בערר כיצד תקפו הערבים גם אזרחים שנחלצו לסייע לנער ואף השליכו אבנים לעבר חניות סמוכות. אחד הערבים שלף מהרכב מוט ברזל רץ לעבר אחד האזרחים והכה אותו בעוצמה בפלג גופו העליון.  

בלייכר מדגיש בערר את הגרסאות השקריות שמסרו התוקפים בחקירתם במשטרה ואת העובדה כי הודו כי תקפו את הנער ללא כל הצדקה אלא ממניע של "כבוד". עוד מציג בלייכר בערר סרטון ממקום האירוע בו נראית התקיפה הקשה נגד הנער היהודי. 

עו"ד בלייכר מסר: "עיון בחומרי החקירה ובסרטונים מעלה תמונה מטרידה מאוד. מספר בני מיעוטים מסכנים במרדף רכוב ותוקפים באלימות רבה יהודי שלדעתם פגע ב"כבוד" שלהם וכשאזרחים טובים נחלצים לסייע, מתחילים אותם בני מיעוטים לתקוף אזרחים ועוברי אורח באמצעות נשק קר של מוטות ברזל ואבנים. החשודים פועלים מתוך עזות מצח ומחשבה שמותר להם להתפרע באמצע שכונה יהודית לתקוף באלימות אזרחים ולא יאונה להם כל רע. המשטרה פעלה כראוי בכך שעצרה את הפורעים וחקרה אותם פעם אחר פעם במשך כמה ימים תוך שהם משנים גרסאות מחקירה לחקירה ובסוף אף נאלצים להודות בכך שהם תקפו אך בשל ה"כבוד". לתדהמתנו תביעות המשטרה החליטו לסגור את התיק חרף המעשים החמורים".

"סגירת התיק מהווה מסר מסוכן ופוגעת קשה בביטחון האזרחים. יתרה מכך מניסיוננו, ייתכן וסיבת סגירת התיק בידי התביעה הינה תלונת הפורעים: מדוע לא עצרו את היהודים שעזרו למותקף? הגיע הזמן לאמירה ברורה. כל יהודי זכאי להגן על חייו ועל חיי חברו. גישת התביעות כאילו אזרחים צריכים לצפות בתקיפה האכזרית בלי להתערב הינה רעה חולה והקונספציה אשר מובילה לרצח יהודים. היהודים שהתערבו צריכים לקבל ציון לשבח על מעשיהם. הניסיון ליצור סימטריה של קטטה באירוע כזה משני הצדדים היא תחילת הפורענות ויש לעקר אותה מהשורש. אנו דורשים מהרשויות למצות את הדין עם הפורעים ולחדול מלמנוע מיהודים להגן על עצמם".