משרד עורכי הדין רפפורט, לוין ביטון הגיש תביעות ייצוגיות נגד חברת בוקינג וכן נגד גולן טלקום. התביעות הוגשו לבתי משפט מחוזיים, מאחר והצפי הוא כי ערך התביעות צפוי להיות מעל 2.5 מיליון ש"ח.

התביעה נגד בוקינג, אותה הגישו עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון, מבוססת על טענה ל"תקלה טכנית במערכת של בוקינג, אשר מובילה לחיוב כפול של לקוחותיה בגין רכיב המע"מ עבור העסקה שהם ביצעו, וזאת כאשר הם בוחרים לקבל את הצעתה של בוקינג לשדרוג השירות שנרכש על ידם מבוקינג". על פי התביעה, "אין מחלוקת כי מדובר בתקלה במערכות של בוקינג, ונציגתה אף הודתה בכך באופן ברור".

בתביעה נטען כי "כאשר לקוח מקבל את הצעתה של בוקינג לשדרג את השירות שנרכש על ידו (למשל, לשדרג את החדר במלון לחדר בעל מאפיינים עדיפים), בוקינג מעדכנת את המחיר, אך מוסיפה פעם נוספת את רכיב המע"מ עבור ההזמנה כולה".

בתביעה הייצוגית נגד גולן טלקום, נטען כי "במהלך אפריל 2013, החלה גולן לאפשר ללקוחותיה לרכוש כרטיס סים נוסף - סים משני - שעיקר שימושו היה מתן האפשרות ללקוח להתקינו במכשיר טלפון ברכבו לצד כרטיס הסים המותקן במכשיר הטלפון האישי, וזאת תמורת סכום חד פעמי בגין הכרטיס".

עוד נכתב בתביעה כי "למעט תשלום חד פעמי בגין הסים המשני, גולן לא גבתה מהלקוח תשלום חודשי כלשהו עבור השימוש בסים המשני. הלקוחות נדרשו לתשלום חד פעמי בלבד ולא נדרשו לשלם עלות חודשית בגין כרטיס הסים המשני, ומשכך אין כל בסיס חוזי (או אחר) לגביית תשלום חודשי מהלקוח".

עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון (צילום: מיקה סלומון)
עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון (צילום: מיקה סלומון)

"בשנת 2023 החליטה גולן להתחיל לגבות תשלום חודשי בסך 5.90 ש"ח עבור הסים המשני, גם מלקוחות שרכשו ממנה סים משני מאותו מועד ואילך, וגם על כל לקוחותיה בעבר, אשר רכשו כרטיס סים בתשלום חד פעמי, ואשר מעולם לא הוסכם עמם כי לגולן תהא אפשרות לגבות תשלום חודשי", נטען בתביעה.

הטענה נגד גולן טלקום. הינה כי "חלף פנייה ללקוחות שרכשו סים משני תמורת תשלום חד פעמי בלבד ובקשה לשנות את ההסכם בין הצדדים תוך קביעת תשלום חודשי בסך 5.90 ש"ח, החליטה גולן לחייב אותם באופן אוטומטי בעלות חודשית של הסים המשני, תוך שהיא מסתפקת בהודעת SMS סתמית שנשלחה אליהם בדבר התחלת החיוב. זאת עשתה גולן על אף שהסכמיה  לא מקנים לה זכות חוזית לחייב את לקוחותיה בגין הסים המשני". בתביעה הייצוגית נטען כי "התנהלות זו של גולן פסולה ומנוגדת למספר הוראות דין מרכזיות".