שישה חודשים וחצי אחרי שהותקף לדבריו על ידי בלש משטרה שהיה בלבוש אזרחי, כל זאת אחרי שהעיר לו על התנהגותו האלימה לכאורה, הגישה אתמול (ראשון) המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בבית משפט השלום בירושלים כתב אישום כנגד גל בן איון, המייחס לו עבירה תקיפת עיתונאי הארץ חיים לוינסון. מדובר באירוע מיום ה-20 בינואר השנה מעט לפני משחק הכדורגל שהתקיים באצטדיון טדי בבירה בין הפועל ירושלים להפועל באר שבע.

בכתב האישום אותו הגישה עו"ד דניאל שחף, סגנית בכירה במח"ש, נטען כי במועד הרלוונטי שירת הנאשם כבלש משטרה ביחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים כשסמוך לשעה 20:00 החלה מהומה והתקהלות אוהדים ליד שער הכניסה לאצטדיון. למקום הגיעו שוטרים שניסו לעכב את אחד האוהדים והנאשם שהבחין בנעשה נחלץ לעזרתם, ניסה להרחיק את האוהדים ובשלב מסוים יצא מההמון החוצה בדרכו אל מחוץ ההתקהלות. 

העיתונאי חיים לוינסון שהגיע לאצטדיון לצפות באותו משחק תיעד את ההתרחשות בנייד שברשותו ומיד לאחר מכן ניגש אל הבלש וקרא לעברו "אתה שוטר אתה ?" תוך שהוא טופח על כתף הנאשם. בלש המשטרה הסתובב לעבר המתלונן, הבחין בו והסתובב חזרה. לוינסון המשיך לצלם בטלפון הנייד ואמר לבלש "אתה ראית איך אתה מרביץ לאנשים?".

בכתב האישום נטען כי בתגובה לדבריו של המתלונן "הסתובב הנאשם לעברו ותקף אותו בכך שניסה לחטוף מידיו את הטלפון הנייד אותו החזיק המתלונן בידו, ליפף את ידו סביב צווארו בתנועת חניקה וכופף את המתלונן כלפי מטה. רק לאחר שצעק המתלונן ' אני לא נושם', שחרר הנאשם את אחיזתו ממנו, הסיר את משקפיו של המתלונן מפניו והטיח אותם לעבר הקיר, והכל ללא סמכות ובהיעדר כל הצדקה".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך משחק כדורגל לפני כחצי שנה באצטדיון טדי בירושלים, פקחי עירייה ניסו לבצע באצטדיון אכיפת תקנות איסור עישון, אך נתקלו באוהדים שמנעו זאת מהם בכוח והכשילו את ביצוע האכיפה. בעקבות כך, הוקפצו כוחות משטרה לסייע לפקחים באכיפה, ובמהלך ההתרחשות נאלצו השוטרים להשתמש בכוח לאחר שנחסמו ושהותקפו באגרופים, בעיטות וביריקות ע״י אוהדים".

"כתוצאה מתקיפת השוטרים במקום שוטר אחד נפגע בעינו. כמו כן נעצר חשוד בחשד לתקיפת שוטרים, ושלושה אוהדים נוספים שהתפרעו הורחקו בגין הפרת הסדר. לצד התנהלות פסולה זו של מספר אוהדים אלימים, התברר כי במהלך ההתרחשות נפגע אחד מהאוהדים שלא היה מעורב במקרה זה, תיעד את ההתרחשות ומשקפיו נשברו, זאת כתוצאה משימוש בכוח של בלש משטרה כלפיו. עם הגשת כתב האישום, נשקול נקיטת אמצעים מנהליים כנגד השוטר, כמקובל. נציין כי בחודשים האחרונים השוטר הועבר מתפקידו כבלש לתפקיד אחר".