תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת פלאפון, בטענה כי החברה גבתה כספים מלקוחותיה עבור שירות סייבר ללא הסכמתם. התביעה הוגשה על ידי משרד רפפורט, לוין ביטון המתמחה בהגשת תביעות ייצוגיות.

על פי התביעה, "פלאפון כוללת במסגרת חלק מחבילות הסלולר השונות שמשווקות ללקוחותיה שירות סייבר, אשר מתיימר להגן על מכשירי הסלולר של לקוחותיה מוירוסים ותוכנות ריגול שונות. לאורך השנים סיפקה פלאפון את שירות הסייבר ללא עלות, וכללה אותו כברירת מחדל בחבילות הסלולר המשווקות על ידה".

"במהלך חודש יולי 2024 שלחה פלאפון הודעת SMS ללקוחותיה, במסגרתה עדכנה אותם כי היא עתידה להתחיל לגבות מהם תשלום בגין שירות הסייבר החל מחודש אוגוסט 2024, וכי אם הם לא מעוניינים לשלם עבור השירות, עליהם להודיע על כך באמצעות לחיצה על קישור שנכלל בהודעה. החל מחודש אוגוסט 2024, החלה פלאפון לחייב את כל לקוחותיה אשר לא ביצעו פעולה אקטיבית על מנת לבטל את שירות הסייבר"

בתביעה נטען כי פלאפון עשתה זאת "על אף שלקוחותיה מעולם לא ביקשו לרכוש ממנה את שירות הסייבר תמורת תשלום, שכן הוא ניתן בחינם מאז ומעולם, ומעולם לא נתנו את הסכמתם לשלם סכום כסף עבורו". לפי התביעה התנהלותה של פלאפון מנוגדת לחוק, וכן כי "היידוע של פלאפון בקשר להתחלת הגבייה בגין שירות הסייבר, היה לקוי וחסר תום לב, וזאת בשים לב שמדובר בשירות שלא ניתנה מעולם הסכמה של לקוחותיה של פלאפון לשלם עבורו, ובוודאי לא הסכמה ספציפית לסכום שנגבה מהם".