פרסום ראשון: ארגון "יש דין" הגיש עתירה לבג"ץ בה דרש להעמיד לדין יהודי שנחשד כי דקר למוות פלסטיני סמוך לעיר אריאל שבשומרון ביוני 2022. התיק נגד החשוד נסגר בשל היעדר ראיות מספיקות להעמדה לדין, אך כעת ביש דין דורשים להעמידו לדין בגין מותו של הפלסטיני.

בעתירה נטען כי "המנוח, אדם צעיר ללא רקע פלילי או בטחוני, שכל עתידו לפניו, נדקר למוות בעת שניסה לגרש מאדמת המשפחה אדם שנכנס אליה חמוש בסכין, במטרה מוצהרת להקים בה מאחז בלתי חוקי מטעמים אידיאולוגיים, כשהוא מלווה בקרוב לעשרים נערים צעירים".

הותקף באמצעות גרזנים ומוטות ברזל: ארבעה יואשמו ברצח הנתין הזר מאריתריאה  
חשד: בעל עסק מירושלים ביצע מעשים מגונים במספר עובדות 

יהודה ושומרון (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)
יהודה ושומרון (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)

לטענת ארגון יש דין, "הטיפול הרשלני והמוטה בתיק זה הוא דוגמה מובהקת לכישלונם המתמשך של גורמי האכיפה להעמיד לדין מתנחלים קיצוניים בגין אלימות כלפי פלסטינים. כישלון זה, אליו התייחס בית הדין הבינלאומי לצדק אך לפני ימים ספורים, מביא על ישראל בימים אלה צונאמי של סנקציות חד צדדיות מצד מדינות המערב כלפי מתנחלים אלימים, חיילים וגורמים נוספים, כצעד בדרך לקביעה דיפלומטית ומשפטית שישראל אינה חוקרת בתום לב".

כזכור, על פי טענות היהודים שהיו באירוע, החשוד טייל עם חבורת ילדים בסמוך לגדר העיר אריאל, כאשר הם הותקפו באבנים ובמקלות על ידי כ-40 פורעים. פלסטיני נדקר באירוע, וכאשר היהודי החשוד בדקירה הגיע לתחנת המשטרה בכדי להתלונן על ביצוע הלינץ', הוא נעצר והועבר לחקירת שב"כ ללא יכולת לפגוש את עורך דינו, עדי קידר מארגון "חוננו".

בעקבות כך, עשרות חברי כנסת פנו למפכ"ל המשטרה ולראש השב"כ בדרישה לאפשר לעצור להיפגש עם עורך דינו. במכתב חברי הכנסת נכתב: "בשעה זו עצור יהודי ומנוע מפגש עם עורך דין, זאת בשעה שאיש מהפורעים שתקפו את היהודים במקלות ובאבנים לא נעצר. מניעת המפגש היא פגיעה בזכות יסוד חוקתית. אנו דורשים לאפשר לו באופן מיידי מפגש עם עורך דינו".

בהמשך הפרשה, החשוד שוחרר ותיק החקירה נגדו נסגר, לאחר שהתקבלו טענותיו לפיהן הוא פעל לשם הגנה עצמית, לאחר שהוא והילדים שהיו עימו הותקפו על ידי הפלסטינים. בהחלטתו של המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר, נכתב כי "בחינת חומר הראיות מצביעה כי בנסיבות האירוע, ובשים לב להלכות שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון, התקיימו כל התנאים הנדרשים להקמת סייג ההגנה עצמית".