הפיצוץ ברחוב הלח"י בתל אביב: במשטרה ובשב"כ אישרו הבוקר (שני) רשמית כי מדובר בפיגוע. גורמי הביטחון וצה״ל פועלים מודיעינית באיו"ש מתוך הבנה כי המחבל, שזהותו עוד לא התבררה סופית, יצא מאיו"ש. אם אכן מדובר במחבל ומטען שיצא מאיוש מדובר בהסלמה משמעותית בכוונות וביכולות של אירגוני הטרור באיו״ש. השב״כ וצה״ל ינסו בראש ובראשונה למצוא את מעבדת הנפץ של המטען.

ליאוניד שנפצע בפיגוע סיפר: "אני זוכר שהיה פלאש  ועד עכשיו אני רואה את זה. יש לי כמה חורים, יש לי כמה חורים בגוף ועושים עוד מעט ניתוח. נסעתי עם הקורקינט, זה היה ממש ממש נסעתי באותו שנייה כשהיה פיצוץ נסעתי בפנים בתוך האש".

היום שאחרי הפיגוע בת"א: מסתמן - המחבל מאיו"ש; שוק התקווה כמעט ריק מאדם
מיו״ש דרך איראן ועד לבנון: כל מה שאפשר לספר על פיצוץ המטען בתל אביב

זירת פיצוץ המטען בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת פיצוץ המטען בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הוא המשיך, "לא ראיתי את המחבל, נסעתי מהר. הייתי בטוח שזה בלונים (גז) ואני יודע שראיתי שם משאית. הייתי בטוח שזה בלונים (גז). אני ראיתי פיצוצים אבל זה היה עם אש ומיליון חתיכות נסעתי עוד כמה מטרים הבנתי שקיבלתי כמה, וחייל אחד עוזר לי, באותו שנייה שהוא עוזר לי גם התקשר לאמבולנס. עכשיו קשה קשה לי לקחת אוויר וכואב לי".

עופר תושב שכונת ארגזים שנמצאת מעבר לכביש סיפר: "אני בפחד מטורף. פשוט הייתי אתמול בערב במכולת וכשיצאתי שמעתי את הפיצוץ וראיתי את האש. תפסתי ילדה שהייתה כאן ואמרתי לה תברחי ורצתי הביתה. אחרי שהבנתי שזה היה פיגוע זה רק מלחיץ אותי הרבה יותר זה בכל מקום יכול לתפוס אותך. לא הסתכלתי אפילו על התמונות שהסתובבו, פחדתי להסתכל אפילו עליהן, חשבתי מה היה קורה אם הוא היה ליד המכולת ומתפוצץ שם. יכול להיות שהייתי מת עכשיו. זה נס גלוי מה שקרה".