על רקע הדיווחים שפרקליטות המדינה הורתה לבחון חקירה נגד הזמרים אייל גולן וקובי פרץ על הסתה נגד תושבי רצועת עזה, ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) דורש דיון חירום בוועדת החוקה של הכנסת בסוגיה אותו הוא מגדיר "אובדן דרך".

בפנייה של קלנר ליו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן נכתב: "לא יכולתי שלא לתמוה על איך אמירה של גולן נענית בפתיחת חקירה בעוד שקריאות פומביות חוזרות ונשנות של ״בדם ואש נפדה את פלסטין״ הוגדרו על ידי הפרקליטות כחלק מחופש הביטוי. החלטות אלו מעוררות שאלות כבדות משקל בנוגע למדיניות הפרקליטות והאופן בו היא מפרשת את החוק ואת חובותיה כלפי הציבור".

"אנחנו שוב עדים לאובדן דרך, לסטנדרטים כפולים המתבטאים באכיפה קפדנית כנגד אח אוהב ולסובלנות כלפי האויב ותומכיו. מדובר בלא פחות מתפיסת עולם אוטו -אימונית המתחברת בקשר ישיר לרדיפת החיילים בחשד שהרגו נוחבה ב 07.10 ולרדיפת הפרקליטות הצבאית נגד לוחמים בשדה תימן", הוסיף חבר הכנסת.

ח''כ אריאל קלנר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ אריאל קלנר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתבו מציין ח"כ קלנר שעיתונאים מפורסמים אחרים כמו בן כספית וירון לונדון התבטאו באופן דומה, ללא פתיחת חקירה נגדם: "האם היותם שייכים ל״מחנה הנכון״ היא הסיבה ליחס הסלחני כלפיהם. כמובן שגם סטנדרט כפול זה לא מוסיף לאמון במערכות האכיפה ובפרקליטות."

לסיכום נכתב בפנייה לרוטמן: "אני פונה אליך בבקשה לכינוס דחוף של ועדת חוקה, חוק ומשפט, על מנת לדון במדיניות הפרקליטות ובהשלכותיה על אמון הציבור ועל שלטון החוק במדינת ישראל. עלינו לוודא שהפרקליטות פועלת בהתאם לעקרונות שוויוניים ואובייקטיביים, המבחינים בצורה ברורה בין אויב לאח אוהב".