שבועיים אחרי שהגישו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב הצהרת תובע כנגד חמישה חשודים במעורבות בביצוע מעשי שוד ופריצה לרכבים אחרי שארבו לבעליהם, מחוץ לעסקי צ'יינג', סייע מעצר של אחד מהם לפיצוח פרשייה דומה שהתחוללה בירושלים.

אתמול, הגישה חטיבת התביעות במחוז ירושלים במשטרה כתב אישום  כנגד שני מעורבים תושב יבנה ותושב תל אביב כשאחד מהם קשור גם לפרשה שנחקרה בתל אביב והפעם מייחסת לו חטיבת התביעות מעורבות באירוע דומה לפני כשנתיים בירושלים כשגנב מתוך הרכב מעטפה שהכילה 700 אלף שקלים במזומן. בהמשך נעצר חשוד נוסף שגם נגדו יוגש כתב אישום באירוע שמוביל אולי לסגירת מעגל וסיום החקירה, אלא, שהכסף נעלם ולא נתפס.

בשונה מגלעד שליט: העסקה הנוכחית פוגעת בהישרדותו של נתניהו | בן כספית
החטוף אברהם מונדר נרצח בשבי, מספר גופות חטופים חולצו מחאן יונס

כזכור, לפני כשבועיים סיימה משטרת מחוז תל אביב את החקירה בנוגע למספר אירועים במהלכם החשודים עקבו אחרי יעדיהם וגנבו מעטפות שהכילו מאות אלפי שקלים במזומן. באותו הזמן המשיכו חוקרי מחוז ירושלים לנהל חקירה שהחלה כבר ביולי 2022 בעקבות פריצה לרכב בשכונת תלפיות בבירה ובגניבה מתוכו של סכום כסף הנאמד בכ-700 אלף שקלים במזומן.

כשהבינו במחוז ירושלים, חוקרי ימ"ר תל אביב ביצעו את מעצרם של החשודים, הוברר להם כי דפוס ההתנהגות באותם מקרים זהה לדפוס הפעולה באירוע שהם חוקרים ובו במקום הוחלט לעצור את אחד מהחשודים ולהובילו לחקירה.

במסגרת החקירה נחשף כי הקורבן מאז יולי 2022, הגיע אל עסק להמרת כספים ("צ'יינג") בשכונת הר-נוף ויצא מהמקום לאחר מכן כשסכום כסף רב, כאמור, באמתחתו. בהמשך, המשיך בנסיעה ברכבו ברחבי העיר, והגיע אל שכונת תלפיות שם החנה את רכבו לפרק זמן קצר. 

במהלך עמידת הרכב ללא בעליו, עצר הרכב החשוד ובו שני הנאשמים סמוך לרכבו של הקורבן. אחד הנאשמים ירד וניגש לרכב החונה, ניפץ את חלון הרכב, הוציא שקית שהכילה את הכסף הרב, שב לרכבם והשניים נמלטו. בעקבות זאת, נפתחה חקירה במחוז ירושלים במהלכה התחקו חוקרי המשטרה אחר רכב שנצפה במסלול נסיעתו של הקורבן, עוקב אחר תנועותיו זמן ממושך.

כאמור, לאחרונה חלה התפתחות משמעותית, עת נודע כי במחוז ת"א נחקר מקרה בעל מאפיינים זהים ובמסגרתו הצליחו חוקרי ימ"ר ת"א להשיג ראיות הקושרות את מי מהמעורבים שנחקרו ביחידתם למקרה שהתרחש בעיר ירושלים. במסגרת חקירה סמויה בחודש יולי האחרון, הגיעו שני הנאשמים אל שכונת מאה שערים בירושלים במטרה על פי החשד, לבצע גניבה מרכבו של קורבן נוסף שיצא מעסק להמרת כספים. 

בשלב זה נכנסה היחידה ללחימה בפשיעה מרחב ציון בירושלים בשנית לחקירת אותו מקרה שהתרחש לפני כשנתיים, ושני הנאשמים - תושב יבנה בן 43 ותושב תל אביב בן 32 , נעצרו על ידי בלשי יל"פ ציון לחקירה במהלכה גובשה נגדם תשתית ראייתית מספקת לכדי הגשת כתב אישום.

כאמור כתב האישום הוגש אתמול על ידי יחידת התביעות במחוז ירושלים, בגין עבירות של-קשירת קשר לעשות פשע, פריצה לרכב במטרת גניבה העולה על 500,000 שקלים, בצוותא חדא. בנוסף, כנגד אחד הנאשמים הגישה התביעה לצד כתב האישום גם בקשה להורות על המשך מעצרו עד לתום ההליכים.

מפקד היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון, רפ"ק משה לויטן, הדגיש: "חשוב שיידע כל עבריין הפוגע בביטחון הציבור וברכושו, כי משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, תמצה עד תום את הכלים שברשותה על מנת להגיע אל אותם חשודים, לאסוף ראיות ואף להגיש נגדם כתב אישום בבוא העת, כפי שנעשה במקרה זה, גם אם מדובר בחלוף זמן. לצד זאת, על כל אזרח לזכור- ש"פרצה קוראת לגנב", לצערנו, ויש להימנע מהשארת רכוש יקר ערך מכל סוג ללא השגחה, כמו ברכב או בבית שאינו נעול, ככל הניתן".