רגע לפני שהצליח להימלט מהארץ, הצליחו חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מחוז חוף במשטרה לשים את ידם ולבצע את מעצרו בנתב"ג של תושב אום אל פאחם בן 32, החשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכומים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים וכל זאת לכאורה עבור ארגון הפשיעה של חריר הפועל באזור ואדי ערה. בכך מאמינים במשטרה, נפגע אנושות "צינור החמצן" המרכזי של אותו ארגון, באמצעותו מימן ראש הארגון את פעילותו הפלילית.

בשבועות האחרונים ניהלו חוקרי יל"פ מרחב מנשה שבמחוז חוף יחד עם רשות המיסים, חקירה סמויה במהלכה הצליחו להתחקות אחר עקבותיו של ארגון הפשיעה חרירי, כך על פי החשד, שעשה שימוש בחברה שהוקמה בבעלותו של החשוד, שניסה להימלט מהארץ, ודרכה, באמצעות הפצת חשבוניות פיקטיביות לכאורה, תוך כדי שימוש בחברות קש שהתחלפו אחת לפרק זמן מסוים ביצעו קיזוזי מס מול רשות המיסים בסכומים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים.

פשע מהעבר: מעצר חשוד סייע לפצח שוד בן שנתיים בירושלים
"יחס מחמיר כלפי אח אוהב": סערת החקירה נגד אייל גולן תגיע לכנסת?

במסגרת החקירה הצליחו החוקרים לאתר מספר לא מבוטל של חברות קש, שעבורן הוצאו חשבוניות פיקטיביות ובטרם סגירתן בוצעו קיזוזי המס כביכול. עוד עלה כי רק בשנה וחודשיים האחרונים פרעו המעורבים בצ'יינג' (עסק להמרת מטבע א.ח) סכום עצום במזומן ובאמצעותו מימנו בעצם כך על פי החשד את פעילות הארגון.

גורמים במשטרה מציינים: "זה צינור האוויר והחמצן של הארגון. בכספים הללו מימנו רכישה והשכרה של רכבי יוקרה, תשלום למחסלים ומוציאים לפועל, גובים, סוחטים ועוד. באמצעותו כלכלו את עצמם בכירי הארגון ומדובר בשנה וחודשיים בלבד".

רכבי היוקרה (צילום: דוברות המשטרה)
רכבי היוקרה (צילום: דוברות המשטרה)

נציין כי החברה בבעלותו של החשוד שנעצר בנתב"ג עוסקת לכאורה במתן שירותי מיזוג אוויר, חשמל ותאורה, הספקת כבלים ועוד אולם בפועל היא היוותה מקור הלבנת הכספים של ארגון הפשיעה, כך מעריכים במשטרה וברשות המיסים. 

כאמור החקירה נוהלה בשת"פ רשות המיסים תחנת מע"מ חדרה, גורמים נוספים ממשטרת אום אל פאחם, יחידת אכיפה כלכלית של מחוז חוף ותחנות מרחב מנשה.  

כמו כן בפשיטה שביצעו השוטרים במספר מקומות שונים ברחבי הארץ בסיוע לוחמי יס"מ מנשה, לוחמי מג"ב חוף, בלשי וסיירים של מרחב מנשה, נעצרו לחקירה מספר מעורבים משמעותיים נוספים, נתפסו מסמכים רבים, נתפסו רכבי יוקרה, הוקפאו ע"י המשטרה נכסי נדל"ן וחשבונות בנק זאת מתוך כוונה לבקש את חילוטם לטובת אוצר המדינה בהליך משפטי.

היום בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בן 32 תושב אום אל פאחם בבית משפט השלום בחדרה.