בג"ץ דחה את בקשתו של צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, להצטרף כמשיב לעתירת בני משפחתו של המחבל וליד דקה, אשר דורשים לשחרר את גופתו לקבורה.

בקשתו של צביקה מור באה לאחר ששר הביטחון הודיע לבג"ץ כי גופתו של דקה מוחזקת בידי ישראל כקלף מיקוח לצורך משא ומתן לעסקת חטופים אפשרית.

כמי שבנו נמצא בידי ארגון הטרור חמאס, צביקה מור ביקש להצטרף להליך בכדי להביע את עמדתו. באופן תמוה, שופטי בג"ץ החליטו להפעיל תנאי הסף, וקבעו כי בשל שיהוי בהגשת הבקשה צביקה מור לא יצורף לדיון.

מור שבנו חטוף, ייפגע באופן ישיר מהחלטה אפשרית של בית המשפט כי גופתו של דקה תשוחרר - מה שיגרום לאיבוד אחד מקלפי המיקוח של ישראל במשא ומתן. במקרים רבים אחרים בג"ץ לא מפעיל את תנאי הסף, מה שמגביר את סימני השאלה בנוגע להתנהלות בג"ץ בהליך זה.

בעבר, צביקה מור התבטא בראיון למעריב בנוגע לעסקה אותה מקדם מטה משפחות החטופים: "המטה בת"א רוצה לעשות לנו עסקת שליט 2. כאילו אין מדינה, כאילו אין משפחות שכולות, אין נופלים, אין אלמנות, אין יתומים, אין פצועים, אין מפונים. רק אנחנו, מסכנים, ולכן יש לשחרר את החטופים שלנו בכל מחיר. מעבר לזה שיש פה אגואיסטיות ויש פה התעלמות מהעם כולו”.

יו"ר סיעת עוצמה יהודית וחבר הוועדה למינוי שופטים חה"כ יצחק קרויזר תקף בחריפות את ההחלטה: "עוד החלטה מנותקת של שופטי בג"צ שדחו את בקשתו של צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור לדבר בדיון מחר על החזרת גופת המחבל הרצחני וליד דקה שרצח ושחט באכזריות את גופת החייל משה תמם, הי"ד. 

איתן כבר 10 חודשים שבוי  במנהרות חמאס מבלי שיש להוריו שביב מידע לגבי מצבו וגורלו, ומרגע הפלישה והטבח של מפלצות הנוחבה. 
בשבת שמחת תורה הוא עבד כמאבטח בנובה ומרגע הפלישה קיבל על עצמו להציל כמה שיותר נפשות מזירת התופת, כשהוא מבריח נערים ונערות ואף גופות מחוץ לזירה וחוזר אליה שוב, תוך חירוף נפש וסיכון גבוה להירצח או להיחטף. בזכות תושייתו וגבורתו ניצלו עשרות נערים ונערות מהתופת. אבל מבחינת שופטי בג"צ ההחלטה האצילית של איתן מור להציל אחרים על חשבון הצלתו האישית, לא תעמוד לזכותו אל מול האטימות וחוסר הרגישות של שופטי בג"צ.  מנגד, בג"צ כן יידון בחפץ לב בעתירתו של ארגון השמאל הקיצוני עדאללה ביחד עם בני משפחת המחבל שדורשים לשחרר את גופת הרוצח הסוציופת לפני מספר חודשים".