פרקליטות המדינה, בשם משרד הביטחון, הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעה אזרחית בסך של כ-4 מיליון ש"ח נגד ליאון בגיו ושלמה פשרל, מארגני מסיבת טבע שבה מצאה את מותה החיילת טוהר דוד ז"ל בשנת 2017.

בהתאם לכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד רותם כהן מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), על הנתבעים לשפות את המדינה, ביחד ולחוד, בגין התגמולים שמשרד הביטחון שילם ועתיד לשלם למשפחתה של טוהר ז"ל.

המשטרה עצרה צעיר בן 18 בחשד לביצוע עבירות מין במטופלת סיעודית
כנופיית רעולי פנים מטילה אימה על אנשי עסקים בכירים | פרסום ראשון

כתב התביעה הוגש בהמשך להרשעתם של השניים בהליך פלילי. בגיו הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת ונידון לעונש של 4 שנות מאסר (אחרי ערעור לבית המשפט העליון). פשרל הורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, ועונשו הועמד על ידי בית המשפט העליון לשנת מאסר בפועל. ההליכים הפליליים הסתיימו בינואר השנה.

הוריה של טוהר דוד עם תמונתה (צילום: אלוני מור)
הוריה של טוהר דוד עם תמונתה (צילום: אלוני מור)

"עניינה של התביעה הוא בשרשרת של מחדלים, מעשים והחלטות רשלניות של הנתבעים אשר הובילו בסופו של דבר למותה הטראגי של טוהר דוד ז"ל, אשר מצאה את מותה לאחר שהתמוטטה במסיבת טבע ולא היה בנמצא שום גורם רפואי מיומן ומקצועי אשר יעניק לה טיפול רפואי מציל חיים", צוין בכתב התביעה. "היעדרו של צוות רפואי ורכב פינוי (אמבולנס) נעוץ בהתנהלות הנתבעים עובר לפתיחת שערי המסיבה, אשר לא דאגו לקבלת האישורים, ההיתרים והרשויות הנדרשות, ואף לא דאגו לשכור שירותיו של גורם רפואי ואמבולנס במתחם המסיבה. גם לאחר שנמצאה המנוחה במצב רפואי קשה, עוכב הפינוי שלה על ידי הנתבעים משך שעות ארוכות, מה שגרם להרעה במצבה הרפואי ולבסוף למותה."

הורי המנוחה זכאים לתגמולים מכוח חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום). המדינה שילמה, משלמת ותשלם להם תגמולים שונים בהתאם לחוק.

על פי כתב התביעה, מעשיהם ומחדליהם של הנתבעים הם אלו שגרמו באופן ישיר למותה של המנוחה. לאור אחריותם למותה, על הנתבעים לשפות את המדינה בסך של 4,244,809 ש"ח, בתוספת שכ"ט עו"ד, מע"מ והוצאות משפט.