שבעה ימים בדיוק לאחר גניבת הנשק מחייל צה"ל שהפקיר את נשקו האישי בתוך רכבו הפתוח וירד לאכול יחד עם חברו ברחוב שארית ישראל ביפו, ולמשטרה אין עדיין קצה חוט באשר למקום הימצאו של הנשק והחקירה מתנהלת במישור המודיעיני והחקירתי בלבד.

נציין כי בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול (רביעי) את מעצרם של שני החשודים בחמישה ימים נוספים ועד ליום ראשון כדי לאפשר למשטרה כשהחשודים מאחורי סורג ובריח. כזכור, בשלישי שעבר, דיווחו שני חיילים במוקד 100 של המשטרה כי נשקם האישי, נגנב מתוך רכב שאיתו הגיעו כדי לאכול באחת המסעדות ביפו, מרחק של עשרות מטרים ממטה משטרת מחוז תל אביב.

משטרת ישראל בסכנת קריסה: "המערכת זקוקה לרפורמה יסודית"
חשד: חייל גנב כמות עצומה של אמל"ח מתוך בסיס צבאי בעוטף עזה

כוחות משטרה גדולים יצאו למקום ולאחר גביית עדות ראשונה החלו בסריקות נרחבות, איתור מצלמות אבטחה ומרדף אחרי עקבותיו של רכב שנמלט מהזירה. בחלוף כשעה אותר הרכב על ידי בלשי מחוז תל אביב ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, ובתוכו נעצר חשוד במעורבות בגניבת הנשק.

המרדף אחרי הגנבים ביפו (צילום: סעיף 27 א')

הבלשים וכוחות נוספים המשיכו בניסיון להתחקות אחר חשוד נוסף שהיה מעורב בגניבת הנשק ושחלקו כך על פי המשטרה גדול ומשמעותי עוד יותר בגניבת הנשק. אלא שרק סמוך לחצות אותר החשוד המרכזי בפרשה סולי פריג', במלון דירות בתל אביב והוא נעצר כשעל גופו נתפס כסף מזומן בסכום של 18 אלף ש"ח, אולם גם כאן במשטרה לא הצליחו להתחקות אחר עקבות הנשק.

בינתיים מעצרם של החשוד מוארך בשנית, אולם עד כה לא נמצא הנשק שהחשד הכבד הוא כי הוא נמכר ואמור לשמש למטרות פליליות אחרי שהועבר לארגוני פשיעה או מחוללי פשע , ולחילופין החשש שמא נמכר לגורמים עוינים שמטרתם לבצע פעילות טרור. כך או כך מדובר באירוע חמור ובמשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה כאשר המטרה היא להפוך כל אבן במטרה למצוא ת הנשק כדי להשלים את החקירה.