בין השנים 2017 ל-2020, כך על פי החשד, השליך איש העסקים יוסי פרי כ-380 אלף טונות של פסולת בשטח פתוח באזור גלילות אותו שכר לכאורה מחברת קדישא, בסכומים הנאמדים בכ-12 אלף שקלים, ושאותו השכיר בין היתר לצד ג' בסכומים הנאמדים במיליונים.

הבוקר (רביעי) בפעילות משותפת של שוטרי מפלג ההונאה במחוז תל אביב במשטרה יחד עם המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב, נקראו פרי ומנכ"ל חברת קדישא יחד עם חשוד שלישי לחקירה, ובתום חקירתם הם שוחררו.

שלושת החשודים בשנות ה-40, ה-60 וה-70, תושבי הרצליה ותל אביב, נחקרו בחשד שהפעילו בין במישרין ובין באמצעות אחרים תחנת מעבר לפסולת והשתמשו בקרקע אותה רכשה חברת קדישא לטובת הקמת בית קברות, לצורך הטמנת פסולת בלתי חוקית.

השלכת הפסולת ברשויות מקומיות: "הידיים שלנו כבולות"

על-פי החשד, חברת קדישא שהייתה הבעלים הרשומים על-פי הפקעה של שטח המצוי מצפון לשכונת רמת אביב, השכירה את הקרקע לאיש העסקים פרי לטובת פעילות עסקית בתחום הפסולת. בד בבד, איש העסקים השכיר שטח שבחזקתו במחלף הסירה לחברה להפעלת תחנת מעבר.

מחומרי החקירה עולה כי איש העסקים "קנה" כ-380,000 טונות פסולת בעלות מוערכת של מיליוני שקלים והטמין אותה בשטח בגלילות. על פי החשד, "קנה" אותו איש עסקים מעצמו פסולת אותה השליך בגלילות בטענות שונות. כך למעשה, הוא שילם, על פי החשד, מיליוני שקלים, אותם הוא לכאורה קיבל חזרה בתור דמי שכירות.

בנוסף, בשטח בגלילות שנוצר כתוצאה מהשלכות הפסולת, הרוויח החשוד, על פי החשד, הון עתק מהשכרת השטחים לצדדים שלישיים. המשטרה סבורה כי מדובר בעבירות סביבתיות שבוצעו מתוך מניעים כלכליים.