קצת יותר מ–48 אחרי שנפצע לכאורה באורח בינוני מירי שבוצע לעבר בכניסה ליחידת הדיור שבה התגורר בהרצליה, נקבע מותו של הקורבן בן 43, בבית החולים איכילוב בתל אביב וחקירת האירוע המתנהלת ביחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב ירקון במשטרה השתנתה לתיק רצח. 

כאמור בשני האחרון סמוך לשעה 21.50 בלילה , הפתיע מתנקש את הקורבן שהגיע עד לכניסה ליחידת הדיור שבה התגורר ברחוב יגאל ידין בהרצליה, ולאחר שארב לו ממקום מסתור פתח לעברו בירי, כל זאת  בשעה שבתו בת ה – 12 של הקורבן שוהה בתוך הדירה. בשל העובדה שהקורבן התעמת ככל הנראה עם המתנקש , הוא הצליח לשרוד את הפציעה והחשוד נמלט מהזירה.

צוות מד"א פינה את הפצוע במצב בינוני כך על פי דיווח של גורמי הרפואה לבית החולים איכילוב בתל אביב וכוחות משטרה גדולים מתחנת גלילות וממרחב ירקון שהגיעו לזירה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

החוקרים אספו ממצאים מהזירה לרבות פורנזיים ובכלל הראיות גם תרמילים שנותרו במקום, איתרו מצלמות אבטחה מהאזור ופתחו בסריקות בניסיון להתחקות אחר חשוד במעשה.

אלא, שבמהלך הלילה התקבלה במשטרה הודעה מבית החולים בדבר פטירה מאוחרת של הפצוע בעקבות התדרדרות במצבו ותיק החקירה שינה את סיווגו לתיק רצח.

נציין כי הקורבן מוכר למשטרה בעיקר מעברו עת נעצר במסגרת חשיפת סוכן על ידי להב 433 בגין סחר באמצעי לחימה וזאת אחרי שמכר אקדח לסוכן עצמו.  מאז הוכר כעבריין מקומי אולם לא היווה יעד מודיעיני משטרתי.

כאמור, האירוע החמור ואופן הביצוע עם הגעת המתנקש עד פתח ביתו של הקורבן מאלצת את המשטרה לחשוב גם מעבר לאירועים שהיא כבר מכירה מהעבר. החקירה בעיצומה.  חקירת האירוע הירי מתנהלת ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב ירקון.

גורם במשטרה ציין בפני מעריב: "האירוע התרחש ככל הנראה כשהחשוד ארב לקורבן והפתיע אותו בכניסה ליחידת הדיור שלו. בתו הקטינה של הקורבן היתה בבית ושמעה את הירי. זה אירוע חמור מאד וחריג לכאורה באופן הפעולה שלו".