"טרור פלילי" כך הגדיר היום (חמישי) סנ"צ אביעד כתפי, מפקד תחנת משטרת רמלה, את אירוע פיצוץ המטען בצהרי היום בצומת הרחובות יחזקאל והלילך ברמלה בו קיפח את חייו מחמוד אבו גאנם, תושב העיר המוכר היטב למשטרה. אבו גאנם הוא הקורבן ה-151 של המגזר הערבי מאז תחילת שנת 2024.

החיסול שלו בכביש הראשי של רמלה, בסמיכות לקריית חינוך המרכזת גני ילדים, בית ספר ותלמוד תורה , גרם לפאניקה בקרב מאות הורים וילדים, שסברו תחילה כי מדובר בפיגוע לאומני או נפילת כטב"מ , מה שגרם להם לרוץ לממ"ד. 

השעה הייתה 11:59 במדויק כשבמוקד 100 של המשטרה, ובמוקד 101 של מד"א התקבל דיווח הודות פיצוץ עז שהרעיד את העיר רמלה  והזניק אל הרחוב עשרות מתושבי העיר. כוחות גדולים של משטרה ממחוז המרכז וצוותים של מד"א שהוזנקו למקום, נאלצו לעמוד מרחוק מספר דקות עד שלוחמי האש הצליחו להשתלט על הלהבה האימתנית שהפכה את רכבו של הקורבן לכדור אש ענק, שלא הותיר לו סיכוי לשרוד. תוך דקות בודדות כבר התגלגלה חרושת השמועות סביב זהותו של הקורבן ולא בכדי. 

בני משפחתו ומקורביו הגיעו גם אל הזירה והורחקו על ידי כוחות המשטרה שחששו כי האירוע לא הסתיים וכי ישנם מטענים נוספים. בד בבד החלו חוקרי זירה ואנשי החבלה של המחוז לאסוף ממצאים לרבות פורנזיים וכן לטפל בשרידי המטען ובחילוץ גופתו של הקורבן יחד עם כוחות ההצלה. 

סנ"צ אביעד כתפי, מפקד תחנת רמלה, בזירת הפיצוץ (צילום :דוברות המשטרה)

החוקרים איתרו מצלמות אבטחה שיסייעו בשחזור פיצוץ המטען ובמסגרת חקירה ראשונית עלה הרכב היה בנסיעה שעה שהמטען הופעל ככל הנראה באמצעות מנגנון הפעלה מרחוק ורק בנס האירוע הזה לא הסתיים עם קורבנות נוספים של חפים מפשע.  "זוהי חציית קו אדום" אמר למעריב גורם במשטרה. "האזור כולו מוקף באזרחים ובתלמידים . טעות קטנה והיינו נמצאים כאן בזירה מורכבת מאד וקשה מאד".

תושב רמלה סיפר למעריב: "ישבתי בבית, סמוך לצומת הרחובות יחזקאל והלילך כשלפתע נשמע פיצוץ עז שהחריד את המקום. הייתי בטוח שמדובר בפיגוע, זינקתי החוצה ומיד הובהר לי שמדובר בפיצוץ מטען ברכב והנהג לכוד בתוכו. אף אחד לא התקרב למקום בשל החשש שיש עוד מטענים, הייתה להבת אש ענקית. אחרי כמה דקות התברר שמדובר באירוע פלילי".

סנ"צ אביעד כתפי, מפקד תחנת רמלה, ציין. "מדובר בפיצוץ מטען. אירוע חמור מאד, סמוך לגן ילדים. אנחנו רואים את האירוע הזה בחומרה רבה מאד. מיד עם קבלת הדיווח כוחות משטרה גדולים . אנו רואים את האירוע הזה כמוהו כאירוע טרור. מי שמפעיל מטען באמצע היום, בלב עיר סמוך לילדים כמוהו כמחבל וההתייחסות לאירוע הזה היא בדיוק כך".

סנ"צ כתפי נמנע מלהרחיב אם עולה חשש לנקמה בעקבות רצח שהתרחש בשישי שעבר בשעות הצהריים עת נורתה למוות סועא אבו גלי אבו זייד בת ה – 26 בחניון הצמוד לביתה בעת שעשתה דרכה אל רכבה.  נציין כי האירוע האמור תפס את מאות התלמידים בשעת ההפסקה וההנחיה שניתנה היתה לרוץ לממ"ד עד הירגעו הרוחות.

הורים רבים התקשרו לראש העירייה, מיכאל וידל, בבהלה. וידל פנה לשר לביטחון לאומי בן גביר: "עזוב הכל ותגיע לרמלה, האירוע הזה תפס את ההורים והילדים בבהלה. צוותי החינוך פעלו להרגעת הרוחות". במשטרה מציינים כי זוהי התנהלות חסרת אחריות של גורמי הפשיעה, שלא מתחשבים בסביבה ובחפים מפשע. מדובר ברחוב ראשי ברמלה ולא באחת משכונות הפשע, שם מוכרים הקרבות בין מחוללי הפשיעה, והמחיר יכול היה להיות כבד.