פרקליטות מחוז צפון בבית המשפט המחוזי בחיפה תגיד היום (ראשון) כתב אישום כנגד סאבר המאם, תושב טמרה בן 31 שביצע לפני חודשיים את רצח סמיח אבו סלימאן, בן 49 מלוד במסגד, לאחר שראשו רוצץ באמצעות מעמד של ספר קוראן. 

נאבקים בצינור החמצן הכלכלי: מכה קשה לארגון הפשיעה הגדול מהמרכז
החשודה בזריקת חול תשוחרר לחלופת מעצר בית; השופט: "אין פה כלום"

ב-6.7.24 התקבל דיווח על גופת האדם שנמצאה במסגד. שוטרי המחוז הצפוני שהוזעקו לזירה הבחינו שהמנוח אבו סלימאן, הוכה נמרצות וכי
ראשו רוצץ ונפגע קשות באמצעות מעמד לספר קוראן העשוי ברזל שאותר מוטל בסמוך לגופה.

בתום הערכת מצב שהתקיימה בזירת האירוע, הוטלה החקירה על חוקרי הימ"ר צפון במשטרה וכבר בראשיתה עלה כי הרוצח נטל עימו את מכשיר ה-DVR שנמצא בתוך המסגד בטרם נמלט מזירת הרצח, וכל זאת במטרה לשבש את החקירה ולהשמיט ראיות.

פנים המסגד בטמרה עם מעמד ספר הקוראן, זירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)
פנים המסגד בטמרה עם מעמד ספר הקוראן, זירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)


החוקרים פירקו עשרות מצלמות אבטחה ממוקדים הסמוכים למסגד שהיווה זירת הרצח ובמהלך צפייה בסרטונים הצליחו להתחקות אחרי זהותו של רכב אשר נראה אוסף את הנאשם ברצח, כטרמפ מרחוב סמוך לזירה.

בחלוף מספר שעות מאיתור גופתו של הקורבן, ביצעו חוקרי ובלשי הימ"ר צפון את מעצרו של המאם בחשד למעורבותו בביצוע הרצח במסגרת החקירה.

לכל אורך החקירה, הכחיש הנאשם המאם את החשדות המיוחסים לו ואת מעורבותו ברצח, אולם למרות גרסתו זו וכן העובדה שהעלים את מכשיר ה –DVR שתיעד את האירוע בתוך המסגד, הצליחו חוקרי ימ"ר צפון לגבש כאמור תשתית ראייתית מוצקה ומבוססת הקושרת אותו לביצוע הרצח. היום, כאמור, יוגש כתב אישום נגדו בבית המשפט המחוזי בחיפה.