ההימאם של המסגד בקלקיליה, תושב העיר בן 49, נעצר על ידי כוח משולב של בלשי היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב שומרון שבמחוז ש"י במשטרה יחד עם כוח צה"ל מחטמ"ר אפרים, בחשד לעבירות הסתה, תמיכה ועידוד למעשי טרור. מדובר במעצר שמקורו במאבק של המשטרה כנגד אירועי הסתה לטרור. בית הדין הצבאי במרחב שומרון האריך את מעצרו בשמונה ימים והחקירה בעניינו נמשכת.

בשבוע שעבר פעלו כוחות בילוש מהיחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שומרון יחד עם כוח צה"ל מחטמ"ר אפרים למעצר תושב קלקיליה בן 49, בחשד שבמהלך תפילות יום השישי נאם במסגד בעיר דברי הסתה, עודד לביצוע מעשי טרור, הביע תמיכה במחבלים בעזה והתפלל לניצחונם מול לוחמי צה"ל.

בכיר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל נעצר על ידי המשטרה
מורה נעצרה בחשד לאונס תלמידה בת 13: בית המשפט האריך את מעצרה

לאחר מעצרו נחקר החשוד במרחב שומרון ובהמשך האריך בית המשפט הצבאי את מעצרו בשמונה ימים. החקירה בעניינו נמשכת.

במשטרה מציינים כי מתחילת השנה יחידות מרחב שומרון פעלו באופן ממוקד לאיתור מסיתים לטרור. עד כה נעצרו מאות חשודים והוגשו כ-100 כתבי אישום כנגד מסיתים לטרור שפרסמו דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו.

מפקד מרחב שומרון, נצ"מ צחי שרעבי, הדגיש כי תפיסת המסיתים, חקירתם והבאתם לדין יוצרת הרתעה ומעבירה מסר חד וברור לפיו משטרת ישראל פועלת במלוא העוצמה נגד המסיתים לטרור וזרועותיה יגיעו לכל מקום ובכל זמן. "משטרת ישראל תמשיך לחשוף ולעצור את כל מי שמסית, מעודד או תומך במעשי טרור, בבתי תפילה, מאחורי מקלדת או בכל מקום אחר ותפעל למצות עמו את הדין".