שוטרי מחוז מרכז פענחו בתום חקירה סמויה ומיצוי פורנזי וטכנולוגי, אירוע חמור של ירי לעבר שוטרים בלוד. בתום פעילות מבצעית בשטחי איו"ש עצרו את החשוד מוחמד אזברגה, תושב שכונת הרכבת בלוד. היום (שלישי) הוגשה כנגדו הצהרת תובע ובמהלך השבוע יוגש כנגדו כתב אישום חמור. 

שוטרי תחנת לוד פתחו לפני מספר חודשים בחקירה עם קבלת דיווח על אירוע ירי שבוצע בשכונת הרכבת בעיר, כאשר השוטרים שהגיעו במהירות למקום ונתקלו באש חיה שבוצעה לעברם. האירוע נחתם ללא נפגעים.

החוקר הישראלי שחשף את הטיית ה-BBC: "ממסגר סיפורים בצורה עקבית נגד ישראל"  
הימאם מקלקיליה נעצר בגין הסתה ותמיכה בטרור: מעצרו הוארך בשמונה ימים

תיעוד ממצלמת גוף של שוטר באירוע הירי בלוד (צילום :דוברות המשטרה)

לפני כשבועיים וחצי הצליחו חוקרי משטרת ישראל להביא למעצרו של החשוד, מוחמד אזברגה תושב לוד בשנות העשרים לחייו בחשד לביצוע המעשה, לאחר ששהה בבריחה בשטחי הרשות הפלסטינית. בסיום חקירתו נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת בבימ"ש.

כאמור, היום הוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון על ידי הפרקליטות בתום החקירה, הצהרת תובע נגד החשוד ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שיבח את מפקד ושוטרי תחנת לוד וכן את כלל היחידות המיוחדות שלקחו חלק בחקירה, לרבות מערכי הזיהוי הפלילי והמודיעין, על ניהול חקירה מואצת ונחושה עם מיטב האמצעים, הניסיון המקצועי והיצירתיות עד לזיהוי החשוד, מעצרו וגיבוש איכותי של תשתית ראייתית שאפשרה את הבאתו לדין, בסופו של יום. 

עוד הדגיש מפקד המחוז,  כי כל  פגיעה בשוטרים, היא חצייה חמורה של קו אדום הדורשת טיפול חד ונחוש מצדנו בכל העוצמה, כפי שהצליחה היחידה לפענח את התיק הזה, עם אור ירוק וגיבוי מלא שלי להפעיל את מלוא הכוחות והיכולות המשטרתיות עד לכליאת החשוד אחר סורג ובריח.