יחידת ההונאה של המחוז הדרומי, בשיתוף עם משרד הבריאות, הובילה אתמול למעצרם של שני רופאים מהדרום וחשודים נוספים, בחשד לסיוע במרמה לסטודנטים לרפואה לעבור את מבחני ההסמכה ולקבל רישיון לעסוק ברפואה. בנוסף, נעצרו 12 נבחנים שנחשדו במעורבות בפרשה. 

החקירה הסמויה שניהלה יחידת ההונאה במהלך החודש האחרון, כללה שיתוף פעולה עם יחידות מחוזיות נוספות. על פי החשד, סטודנטים לרפואה ולסיעוד שלמדו בחו"ל ונכשלו מספר פעמים במבחן ההסמכה של משרד הבריאות, פנו לרופאים שנעצרו לצורך קבלת סיוע במרמה. 

הרופאים החשודים ציידו את הנבחנים בערכות אלקטרוניות משוכללות, שאפשרו להם לשדר צילומים מתוך מסכי המבחן. במהלך המבחן, התשובות התקבלו מרופא שהפעיל אמצעי תקשורת מרוחקים וסייע בכך לנבחנים לעבור את המבחן בהצלחה ולקבל רישיון לעסוק ברפואה.

במהלך השבועיים האחרונים, נערכה פעילות סמויה במתחם הבחינות, ובמסגרתה נתפסו 12 נבחנים אשר עוררו את חשדם של הבוחנים. בבדיקות שנערכו לנבחנים, נתפסו על גופם הערכות האלקטרוניות ששימשו במרמה.

עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו אתמול כוחות משטרה מיחידת ההונאה, יחד עם כוחות נוספים, על בתיהם של שני הרופאים וחשודים נוספים המעורבים בפרשה. במהלך החיפושים נתפס רכוש לצורך חילוט, כחלק מאכיפה כלכלית שננקטה במסגרת הפרשה. בתום החקירה הובאו החשודים להארכת מעצר בבית המשפט, ומעצרם הוארך ב-8 ימים. החקירה נמשכת.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל באגף המשמעת במשרד הבריאות העוסק בהגעתם של נבחנים למבחנים הממשלתיים ברפואה ובסיעוד עם מערכת מוסלקת על גופם, המשדרת וקולטת תשובות אונליין בזמן הבחינה, בפעילות משותפת עם מפלג הונאה דרום שהובילה להתפתחויות מודיעניות, אתמול (חמישי) נעצרו ארבעה חשודים בפרשה, בהם שני רופאים. בית המשפט האריך את מעצרם בשמונה ימים עד לתאריך 26.09.2024, וכנגד שני מעורבים נוספים האריך ביהמ״ש בשבעה ימים עד לתאריך 25.09.2024. חשודה נוספת עוכבה אתמול לחקירה בסיום הבחינה. במהלך ימי המבחנים ברפואה ובסיעוד נתפסו ע״י חוקרי אגף המשמעת במשרד הבריאות  נבחן ברפואה ושלושה נבחנים בסיעוד באולמות הבחינה. הנבחנים נתפסו שעל גופם הוסלקה המערכת".