עמותת "ביחד עם לוחמי כיפור 1973" ועמותת "התנועה הדמוקרטית האזרחית" עתרו לבג"ץ בדרישה כי יורה ליועמ"שית ולמפכ"ל לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו "בגין אחריותו האישית לאסון הכבד שהתרחש בהר מירון".

בעתירה נכתב כי "העותרות סבורות כי מתוקף תפקידו, ולנוכח אחריותו האישית, כפי שקבעה במפורש ועדת החקירה, נתניהו הוא האחראי הראשון והראשי לקרות האסון. כפועל יוצא מכך, במחדלו החמור, היווה הוא "סיבה בלעדיה אין" למותם הטראגי של כל אותם חפים מפשע".

"טיפול רוחני" שהפך לסיוט: כתב אישום חמור הוגש נגד בני זוג מהצפון
השב"כ מתריע: ניסיונות הולכים וגוברים של גיוס ישראלים על ידי איראן

עוד נכתב, "אין עתירה זו עוסקת בחקירת גורמים ואנשים נוספים אשר נמצאו אחראים במידה זו או אחרת לאסון. העותרים אינם מקלים ראש בצורך החיוני לחקור גם את ההיבטים הפליליים לכאורה של התנהגותם ו/או מחדליהם של אחרים, הנובע ישירות מדו"ח הוועדה. ואולם, לעומד בראשות הממשלה אחריות גדולה ורבה לאין שיעור מתוקף תפקידו וסמכויותיו, ומכוח קביעותיה של הוועדה".

אסון מירון  (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אסון מירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בעתירה נכתב כי בטרם קרות אסון מירון, "הכתובת הייתה על הקיר שנים רבות, ורבים התריעו חזור והתרע מפני קרות האסון, אך הגורמים הרלוונטיים שבידיהם היה הכוח למנוע את האסון לא פעלו, או לכל הפחות לא פעלו בצורה מספקת. בראשם, ראש ממשלת ישראל, המרכז בידיו את הסמכויות הביצועיות במדינה".