בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024, לא חל גידול בגניבות הרכבים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה ממחקר של חברת איתוראן על גניבות רכב, המבוסס על מדגם ארצי של כ-850 אלף מכוניות. עם זאת, באיתוראן מעריכים כי בשל מחסור בחלקי חילוף לרכבים, ברבעון הרביעי צפוי גידול בגניבות מכוניות.
הסיבה לאי הגידול בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה מיוחסת למלחמה, לסגר על השטחים ולהגברת הפיקוח במחסומים. מנכ"ל איתוראן, ניר שרצקי, ציין כי מתחילת שנת 2024 יש גידול של 17% במעצר חוליות החשודות בגניבות רכב, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, בשנת 2024 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 615 חוליות החשודות בגניבות רכב.
המדגם רחב ההיקף של איתוראן מראה כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים מתחילת שנת 2024, גוש דן ממשיך להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 50% מכלל אירועי הגניבה. במקום השני מדורג אזור השרון עם 17%, ואחריו: אזור הדרום - 9%, השפלה - 10%, ירושלים ומודיעין - 9%, אזור הצפון - 4% ויהודה ושומרון - 1%.
ב-14% מאירועי הגניבה, ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב. 13% מכלל ניסיונות הגניבה היו בשיטת הפריצה האלימה, 66% באמצעות שכפול וקידוד מחשב המכונית, 6% באמצעות גרירה או העמסת הכלי, וב-1% הרכב נשדד באלימות מבעליו. עוד עולה מנתוני איתוראן כי סוגי כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר בחציון הראשון של 2024 היו: רכב פרטי – 31%, ג'יפים וג'יפונים – 50%, רכב מסחרי – 6%, משאיות – 2%, אופנועים – 10% וכלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) – 1%.
תמהיל ניסיונות הגניבה על פי שנתונים היה: שנתונים 2024–2022 מהווים 36% מכלל ניסיונות הגניבה, 40% הם משנתונים 2021–2019, שנתונים ישנים יותר 2018–2016 – 18%, וכל שאר השנתונים הישנים יותר - 6%. לבסוף, עולה מנתוני איתוראן כי ברבעון השלישי של 2024 התמקדו גנבי הרכב בהעברת הרכבים הגנובים, בפרט דרך פרצות על צירים ראשיים – כביש 443 וכביש 5, ודרך המחסומים, לשטחי הרשות הפלסטינית.