תושבי הכפר נעורה שבצפון סייעו למשטרה לעצור שני חשודים בירי לעבר בית מקומי. האירוע, שהתרחש ב-15 באוקטובר, החל כאשר שני תושבי כפר קאסם הגיעו לכפר ברכב עם לוחיות זיהוי מזויפות וביצעו ירי לעבר בית של קורבן סחיטה. מעצרם של השניים הוארך והיום (שני) יובאו לבית המשפט להארכת מעצר בשנית. החקירה בעניינם נמשכת.  

בלשי מחוז צפון הגיעו במהירות למקום ואיתרו את אחד החשודים מסתתר בשיח, כשלצדו אקדח גלוק ושתי מחסניות. החשוד השני נתפס על ידי תושבים זועמים, ולאחר שהמשטרה שמעה זעקות רמות בסמוך. התושבים מסרו את חשוד השני לידי המשטרה רגע לפני שכילו בו את זעמם וביצעו בו לינץ'. משהבחינו בבלשים העבירו האזרחים את החשוד לידיהם וזה יחד עם שותפו למעשה החמור נלקחו כאמור לחקירה בתחנת המשטרה בסיומה נכלאו.

האקדח שנמצא בכפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)
האקדח שנמצא בכפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)

גורם במשטרה אמר ל"מעריב": "חשוב לציין ששיתוף הפעולה עם התושבים היה בעל ערך משמעותי. ההגעה המהירה של הבלשים והעזרה מהתושבים הובילו לחשיפת חוליית ביצוע שהגיעה לנעורה כחלק מניסיון הפחדה ואיום".

עוד אמר כי "ההגעה המהירה של הבלשים שלנו והשיתוף פעולה עם התושבים רגע לפני שביצעו לינץ' בחשוד השני, הובילו לחשיפת חוליית ביצוע שהגיע לנעורה וביצעה ירי לעבר בית של קורבן שהוא לא נחשב כעבריין כחלק מניסיון הפחדה ואיום ככל הנראה. הם הגיעו ברכב עם לוחיות רישוי משוכפלות המשמש כרכב מבצעי והאירוע הזה הסתיים במעצר של המעורבים".

המשטרה תפסה גם את הרכב המזויף ששימש את החשודים. מעצרם של השניים הוארך, והם יובאו היום (שלישי) לבית משפט השלום בנוף הגליל להארכת מעצר נוספת.

במשטרת מחוז צפון מדגישים את הפעילות הענפה במאבק בפשיעה האלימה, הכוללת סיכול הברחות וסחר בכלי נשק, פעילות סמויה, ותגובה מהירה לאירועי אלימות.