כתב אישום ראשון בפרשה 1131: בבית המשפט המחוזי בתל אביב הואשם הבוקר (ראשון) אייבי ניסני, תושב בת ים בן 31, בכך שגנב נשק מקצין צה"ל בעת שישן ברכבו וכן פוצץ רימון רסס שנגנב מצה"ל. מדובר בכתב אישום ראשון בפרשה, הנוגעת בינתיים רק לעבירות מתחום הנשק, ולא למקרי הרצח שנקשרו בפרשה. הגשת כתב האישום נגד ניסני היום מצביעה על כך שהפרקליטות תבקש להפריד בין הנאשמים השונים בפרשה.



פרקליטות מחוז תל אביב מייחסת לניסני ביצוע עבירות של היזק בחומר נפץ, עבירות בנשק (החזקה), קבלת נכסים שהושגו בעוון, קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה במזיד לרכב ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של ניסני עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



קיבל ריסון רסס כשידע שמדובר ברכוש גנוב


על פי כתב האישום, קיבל הנאשם רימון רסס שנגנב מצה"ל כשהוא יודע שמדובר ברימון גנוב. בלילה שבין 29.12.14-30.12.14, בשעה 1:00 בערך, השליך ניסני את רימון הרסס לעבר חצר דירת גן בבניין משותף בראשון לציון, כשבאותה עת לנו במקום דרי הבית. הרימון התפוצץ, נוצר בור בחצר הבית, מנורות התנפצו והתפזרו שברי זכוכיות. בעת השלכת רימון הרסס, נפל הנאשם, נחבל ברגלו ונזקק לטיפול רפואי בבית החולים "וולפסון", שם גובסה רגלו.



בנוסף, מואשם ניסני כי ב-5.12.14, בסביבות השעה 5:40, הובא לידיעתו ולידיעת חבריו כי באותה עת ברחוב בבת ים, ישן קצין צה"ל ברכבו, כאשר רובה ה- M16 המקוצר שלו וחלקי נשק נוספים מונחים במושב האחורי של הרכב. סמוך לכך, קשרו הנאשם והאחרים קשר לפרוץ לכלי הרכב, ליטול את הנשק ולשאת אותו מהמקום. אחד החברים הסיע את ניסני באמצעות אופנוע אל הרכב.



ניסני ירד מהאופנוע ופנה לכיוון הרכב, בשעה שהאחר המתין לו במקום עם האופנוע. אז שבר הנאשם את חלון הרכב הימני האחורי באמצעות אבן, נטל ונשא את הנשק וחלקי הנשק. מיד לאחר מכן, עלה הנאשם על האופנוע כשהוא מחזיק את הנשק וחלקי הנשק, והאחר מילט את השניים בנסיעה מהמקום באמצעות האופנוע.



השופטת מיכל אגמון גונן קיבלה את בקשת התובע וקבעה כי צו איסור פרסום יוטל על שמות העדים בתיק. עורכת הדין אליקה לוין, סנגוריתו של ניסני, מסרה בתום הדיון: "כתב האישום שהוגש היום מבוסס על עדותו של עד מדינה, שכבר היום סותר בעדותו את עדותם של עדי מדינה בפרשיות שונות. דבר המטיל ספק באמינותו של העד".