פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אם בת 37, המתגוררת באזור ירושלים, בגין התעללות בקטין, עשרות עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי וגרימת חבלה. אב המשפחה הואשם גם הוא, בהפרת חובת דיווח ותקיפת קטין על ידי אחראי. על פי כתב האישום, החל משנת 2010 תקפה האם את א' בן ה-13 וב' בן ה-12, בניהם של האב מנישואים קודמים. כתב האישום מגולל כיצד הנאשמת נהגה לנשוך אותם בסנטר ובאף, לתפוס אותם באוזניים ובצוואר, למשכם בחזקה ולהכותם בידיה ובאמצעות חגורה וכף לנעליים מברזל.

סטירות וטלטולים

באחד המקרים, לימדה הנאשמת את א' לגהץ, וכשלא ביצע את הפעולה לשביעות רצונה, סטרה לו בלחייו וקרבה את המגהץ החם לזרועו. כשהחל לבכות תפסה אותו באוזניו וטלטלה את ראשו. במקרה אחר, שטף ב' את רצפת הבית והנאשמת, שסברה כי ב' אינו מנקה טוב, תפסה אותו בצווארו כך שאגודליה לוחצים על קנה הנשימה שלו עד שהרגיש מסוחרר וללא אוויר. בהמשך לכך הטיחה את ראשו בדלת.

עוד עולה מכתב האישום, כי האב היכה את שני ילידיו בגבם באמצעות חגורה. בנוסף מואשם האב כי ידע על מעלליה של אשתו ועל הפגיעה בשני בניו, אולם מנע ממנה לבצע את המעשים ולא פנה לדווח לרשויות.

האב לא דיווח לרשויות. צילום ארכיון: פלאש 90

עשרות ילדים עברו התעללות: "פרשה מחליאה של עבירות מין"

לפני כשלושה שבועות נחשפה פרשת התעללות נוספת בעשרות ילדים בגילאי 6-7 שנפלו במהלך השנים 2005- 2010 לעבירות מין והתעללות פיזית שביצעו בהם לכאורה אנשי הוראה וחינוך במוסד תורני מוכר בתל אביב. הפרשה נחשפה בסוף חודש יולי, בתום חקירה סמויה, במהלכה נעצרו שישה מאנשי ההוראה באותו מוסד.

"מדובר בפרשה מחליאה ממש עם שורה ארוכה של עבירות מין, התעללות פיזית והתעללות נפשית שמאחורי המעשים עומדים לא אחרים מאשר אנשי ההוראה הוותיקים. אלו שהתלמידים וההורים נתנו בהם את אמונם והפקידו בידיהם את היקר להם מכל את ילדיהם. המעשים כפי שתוארו מזעזעים ומחרידים", ציין גורם המעורה בפרטים.

במהלך החודש האחרון גבו החוקרים עדויות מעשרות ילדים שעל פי החשד נפלו קורבן למעשים מתועבים מצידם של אנשי ההוראה במוסד התורני. בנוסף ניגבו עדויות מפסיכולוגים שטיפלו באותם ילדים, גורמי רווחה שידעו על המעשים הנפשעים, הוריהם של הילדים שחלקם שמרו על המעשים בסוד מחשש לפגיעה בילדיהם וגורמי חינוך נוספים, שהובילו לכדי הבשלת הראיות בתיק ובעצם למעצרם כאמור של שישי מאנשי ההוראה במוסד החינוכי.

בעדויות המצמררות של הילדים, הם תיארו כיצד במשך חמש שנים ברציפות נפלו קורבן לעבירות מין ומעשי אלימות קשים שביצעו בהם המורים במוסד התורני. בין היתר ביצעו בהם המורים מעשים מגונים, מעשי אינוס וסדום וכן היכו אותם ללא רחם כחלק מהתהליך החינוכי כביכול.



 
"פרשה מחליאה". צילום אילוסטרציה: אינגאימג