צעיר שרצח קשיש יועמד למשפט. פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בנצרת כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד קטין בן 16 מטובא- זנגריה שבצפון הארץ, באשמת רצח בדקירות סכין קשיש תושב הכפר בן 76, חולה המרותק למיטתו. מכתב האישום עולה כי ב-27 ביולי השנה, מסיבה שאינה ידועה למשטרה, החליט הנאשם להמית את המנוח, קשיש בן 76 שבריאותו הייתה ליקוייה, היה מרותק למיטתו כמעט לחלוטין ונזקק לעזרת הזולת בביצוע פעולות יום- יומיות. יש לציין כי בין השניים לא הייתה היכרות קודמת למעשה.



במועד שאינו ידוע, החביא הנאשם סכין מטבח מתחת לערימת עצים סמוכה לביתו. בבוקר אותו היום, הגיע הנאשם לבית המנוח, כשבאותה העת נח הקשיש על ספה בחצר הבית. הנאשם התיישב ליד המנוח, ואשתו, אשר הבחינה בנאשם, הגישה לו קפה. בחלוף זמן קצר עזב הנאשם את המקום, אך המשיך לארוב בסמוך לבית.



כעבור זמן מה, יצאה אשת המנוח לסידורים, והוא שכב על הספה. הוא וידא כי הקשיש נותר לבדו, הוציא את הסכין ממקום מחבואה, ניגש אליו וכשהוא מעל ראשו דקר את המנוח פעמים רבות, בצווארו, בבית החזה, בגבו ובראשו. עוד עולה כי הנאשם המשיך לדקור את המנוח ולא חדל גם כאשר חלק מהסכין נשברה ונותרה בגופו. לאחר מכן, עזב הנאשם את הבית ונמלט, כשהוא נושא עמו את הסכין ששימשה לביצוע הרצח.

תיעוד הדקירה בבת ים. צילום: חטיבת דוברות המשטרה


הקטטה בבת ים שהפכה לדקירה


מוקדם יותר במהלך הבוקר הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד תושב בת ים בן 20, בגין דקירה במסעדה בעיר. האירוע התרחש בתחילת חודש אוגוסט, במהלך קטטה שפרצה בחוף הים בעיר. בין הקורבן שנדקר, צעיר בן 27 מחולון, לחשוד במעשה, לא הייתה היכרות מוקדמת. השניים היו בגילופין במהלך האירוע, בו היו מעורבים חשודים נוספים שטרם אותרו וזהותם אינה ידועה למשטרה.



תיעוד הדקירה במסעדה בבת ים. צילום מסך דוברות המשטרה



לאחר הקטטה בחוף הים, נכנסו השניים למסעדה ברחוב בן גוריון בעיר, שם החל דין ודברים ביניהם. זמן קצר לאחר מכן, ניגש החשוד לדלפק במסעדה, שלף מתוכה סכין וניגש אל הקורבן שישב על הבר ודקר אותו ארבע פעמים בבטן ובגב. הקורבן הובהל לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נותח ונכון לפרסום שורות אלה הוא עודנו מאושפז.



כאמור, אתמול הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד והבוקר הגישה הפרקליטות נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. בעקבות העובדה כי מעורבים נוספים טרם נתפסו, משטרת ישראל פרסמה את תיעוד המקרה ופנתה לציבור בבקשה כי כל היודע דבר על האירוע ויש בידיו פרטים נוספים שיכול ויסייעו בחקירה ובאיתור החשודים, יפנה למשטרה.