לפחות עשרה בני אדם נעצרו הערב (חמישי) במחאה הנערכת סמוך לגשר המיתרים בירושלים. הרקע למחאה הוא הטיפול המשטרתי בנושא מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בחודש דצמבר הקודם. בין העצורים גם ארוסתו של סנדק. במהלך ההתפרעות, שוטר נפצע בראשו מיידוי אבנים.

כוחות המשטרה הגיעו למקום המחאה, שם התאגדו עשרות אנשים והחלו להפר את הסדר הציבורי, תוך חסימת ציר הכניסה והיציאה הראשיים לירושלים. בעקבות הפרת הסדר, המשטרה הפעלה מכתזית נגד המתפרעים.

שמשת הניידת שנופצה בירושלים (צילום: יוסף בורד חדשות מהרגע, ידיעות מהשטח בטלגרם)
שמשת הניידת שנופצה בירושלים (צילום: יוסף בורד חדשות מהרגע, ידיעות מהשטח בטלגרם)

במהלך ההפגנה, בנצי גופשטיין ואיתמר בן גביר הגיעו גם הם לשער המיתרים, לטענתו של חבר הכנסת, הוא הגיע למקום כדי להגן על המפגינים מפני המשטרה: "האלימות המשטרתית עברה קו אדום, השימוש באלות וגז מדמיע נגד ילדים נועדו להשתיק מחאה כואבת ומוצדקת. ההפגנה התקיימה כדי למנוע את הפשע והטיוח הגדול בפרשת אהוביה סנדק ז"ל".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אני מקווה שהמחאות וההפגנות יובילו לכך שיעשו צדק עם אהוביה ז"ל, הגעתי להפגנה כדי לומר די לאלימות המשטרתית ואכן המשטרה הבטיחה כי תפסיק את השימוש באלות וכח מופרז באמצעים לפיזור הפגנות".



ח"כ בן גביר על ההפגנה למען סנדק, קרדיט: ארגון חוננו

יו"ר "הציונות הדתית", ח"כ בצלאל סמוטריץ': "השוטרים האלימים צריכים לפשוט את המדים וללכת לכלא מיד. האלימות המשטרתית, מאז שהשימוש באלות הותר כדבר שבשגרה היא בלתי מתקבלת על הדת. כך גם האפליה באופן הטיפול המשטרתי בחסימת כבישים ורכבות של הנכים, לבין הטיפול במחאות אחרות. דמוקרטיה וחופש ביטוי לא יכולים להיות עניין סלקטיבי".