שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של אראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM, ודן בהתייעצות הממשלה שהתקיימה אמש, עם היועצת המשפטית החדשה לממשלה, גלי בהרב-מיארה, באשר לפרשת הרוגלה לכאורה של הממשלה. 

"הדבר קורה בישראל בגלל עירוב התפקידים בין היועמ"ש לתובע הכללי", אמר. "יכול בקלות לבוא רה"מ ולהגיד 'אני התייעצתי עם היועמ"ש החדשה בכובע שלה כיועמ"ש כי אני רוצה לבדוק איזה ועדות חקירה ומה אני יכול להקים'". רמון הוסיף: "התפקיד הוא בלתי אפשרי", והסביר כי יועמ"ש נמצא בניגוד עניינים מובנה, שטומן בחובו חשדות לתיאום עמדות.

עשרות שמות נחשפו: בכירים, ראשי ערים, אבנר נתניהו ומפגינים הודבקו בפגסוס | דיווח



כמו כן, עמד על השאלה - "מי צריך לחקור את החוקרים?". לטענתו, אחד הגופים האמון על כך הוא נציג קבילות על תלונות נגד הפרקליטות: "הגוף סורס על ידי המבקרים, למשל דוד רוזן קבע באחד הדוחות שפרקליטים רימו ושיקרו. אך בסיום כהונתו אמר 'אין לי שיניים, אם לא ישונה החוק – התפקיד הזה מיותר'".

באשר לוועדת הבדיקה לעניין פרשה הרוגלה, הוסיף: "הכי חשוב זה שמי שיתמנה יהיה בעל אמון ציבורי מלא במסקנות הוועדה", אמר. "אין אמון היום בנושא כל כך רגיש של פרקליטות ומשטרה הסימביוזה של בתי המשפט". לדבריו, הפתרון היעיל הוא ועדת חקירת ממשלתית, שהיא בעלת סמכויות לפי חוק של ועדת חקירה ממלכתית, אך מי שממנה אותה הוא הממשלה עצמה. 

"הממשלה נתונה לביקורת ציבורית ולחץ ציבורי והיא תעשה טוב ותבין שאם לא יתמנו אנשים שהם מהסוג שיזכו לאמון ציבורי והמסקנות שלהם יזכו לתמיכה ציבורית, אזי חבל על הזמן". הוא הוסיף על כך כי "כדאי גם להתייעץ במקרה הזה עם האופוזיציה, כי זה הדבר הכי רגיש שיכול להיות וכולם רוצים להגיע לחקר האמת".

סייעה בהכנת הידיעה: עופרי גליכמן, 103FM.