מטען חבלה התפוצץ הלילה (בין שלישי לרביעי) בחנות ירקות ברחוב פינס בפתח תקווה, כאשר מדובר באירוע הפלילי השלישי מזה כשלושה שבועות שמתרחש בבית עסק בעיר. למקום, שמאז אירוע הירי הראשון נותר סגור, נגרם נזק קל ולמרבה המזל איש לא נפגע. 

במשטרה מעריכים כי מדובר בהמשך ישיר לסכסוך בין שתי כנופיות פשע מרכזיות באזור השרון והמרכז, שהוביל שלשום לירי לעבר בית קפה בכפר סבא, בעקבותיו נפצע סועד כבן 60 והובאו למעצר מספר דמויות מרכזיות בקרב אחת משתי הכנופיות.

בתוך כך, אתמול הובאו שלושה בכירים מאותה כנופיה לבית משפט השלום לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. אולם, עוד קודם לכן במהלך הלילה, נרשם כאמור אירוע תגובה שמלבה את היצרים והמתח בין שתי הכנופיות.

סמוך לשעה 1:30 בלילה הפיג פיצוץ עז את שנתם של התושבים בשכונת מחנה יהודה בפתח תקווה ואלו הזעיקו למקום כוחות משטרה שפתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע. בד בבד בשעות הבוקר, הגיעו חבלני מרחב שרון, אנשי המעבדה לזיהוי פלילי וחוקרי זירה, שחסמו את הצומת ברחוב קלישר פינת פינס והחלו בחיפוש אחר שרידי מטען וראיות נספות.

כמו באירועים הקודמים, האירוע בחלקו המינורי הונצח במצלמות אבטחה אולם במשטרה יצטרכו להתמקד במישור המודיעיני על מנת לפצח את התעלומה המסתורית.

תושב המתגורר באזור טוען כי "יש פה כשל בחקירה של המשטרה, אף אחד לא ישכנע אותי אחרת. אני מבין שלבית המשפט צריך להגיע עם ראיות אבל בשביל זה המשטרה מחזיקה מערך מודיעין".

"לא יעלה על הדעת שבמשך שלושה שבועות, מבוצע ירי לעבר אדם בחנות, מיד לאחר מכן מושלך בקבוק תבערה לעבר חדר מדרגות בבית שבו מתגוררת אימו של השותף, בהמשך הושלך מטען או רימון לאותה חנות ואז הגיע שלב מעצרים שבוצע בסמוך למתחם קבר בנימין ולאחר מכן הגיעו אירועי תגובה כביכול לרבות האירוע מאתמול בכפר סבא שהוביל גם הוא למעצרים של הכנופיה היריבה. שתי כנופיות שעושות שימוש באמצעי לחימה כשברקע אזרחים חפים מפשע זה לא צחוק ואנשים על לא עוול בכפם יכולים להיפגע", הוסיף.

נדגיש כי במסגרת המאבק העיקש וחסר הפשרות שמנהלת משטרת ישראל נגד מחוללי פשיעה חמורה, למען שלום הציבור וביטחונו, מבצעת המשטרה אכיפה מוגברת במישור הסמוי והגלוי, המתמקדת בכנופיות פשע ובכלל זה עיכוב ומעצר חשודים ותפיסת אמל"ח ופריטי חבלה, בסיוע יחידת הכלבנים המשטרתית וחבלני המשטרה.

לצד זאת, כוח משימה משטרתי מיוחד ללוחמה בפשיעה של מרחב השרון, מנהל חקירה מואצת במסגרתה נעצרו במוצ"ש שלושה חשודים במעורבות בהשלכת רימון בכ"ס וכן שלושה נעצרו בשלישי אחר הצהריים, כאשר חלקם הובאו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבימ"ש השלום פתח תקוה. 

במשטרה מציינים כי "מדובר בפעילות ממוקדת ונחושה שהינה חלק מהאסטרטגיה ההתקפית שמנהל מחוז מרכז כנגד גורמי פשיעה, עד למיצוי מלוא חומרת הדין עמם, במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו". בנסיבות אלו איתרו חבלני המשטרה שריד מפריט האמל"ח שהתפוצץ במהלך הלילה, כאשר חבלני המשטרה סורקים את המקום להסרת חשד להמצאות אמצעים נוספים, למען שלום הציבור.

חבלני המשטרה העבירו את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות.