מה שהחל בחשדות לעבירות מין בחסרת ישע, בתחנת משטרה בדרום הארץ, הסתיים באחרונה בסגירת התיק בפרקליטות מחוסר אשמה פלילית, זאת לאחר שהסנגור עו"ד יאיר בן שטרית הצליח לשכנע את הפרקליטות כי מדובר בעלילת שווא נגד מרשו. "לא יעלה על הדעת שמרשי, שהינו דמות אבהית אשר מסייע ומחנך את הילדה, חשוד לכאורה במעשה שלא היה מעולם!", כך לדברי הסנגור, עו"ד בן שטרית.

לתחנת המשטרה הוגשה תלונה נגד גבר תושב קרית גת, בחשד לביצוע עבירות התעללות מינית בחסרת ישע. לטענת המתלוננת, טענה נגד החשוד כי הוא מבצע את העבירה בילדה של בת זוגתו אשר הוא מגדל אותה כחלק מהקשר הזוגי בין השניים. החשוד נחקר ומסר גרסה מלאה מפורטת ואף ביקש לעבור פוליגרף מאחר שלא היו דברים מעולם והינו משמש כדמות אבהית לאותה ילדה.

החשוד מסר גרסתו תוך היוועצות עם עו"ד בן שטרית ובתום החקירה החשוד שוחרר. סנגורו של החשוד, עו"ד בן שטרית, פנה לגורמים הרלוונטיים במשטרה ובפרקליטות בבקשה בהולה לסגור את התיק מחוסר אשמה מאחר ומדובר בעלילת דם. "כבר עתה ייאמר", כתב עו"ד בן שטרית בבקשה, "כי עלילת השווא נגד מרשי הוגשה לאחר שלא התייחס לבקשת המתלוננת שהייתה חפצה שמרשי יהיה עימה בקשר זוגי, ולצורך כך עלילה נגד מרשי תלונה על מנת לגרום לו לעוול". 

לדברי הסנגור, המתלוננת "פרצה לביתו של מרשי ותקפה אותו בתוך מבצרו של מרשי, מאחר ומרשי גירש אותה מביתו, היו עדים שראו זאת בין היתר בנו ובתו של מרשי ועוד, נכון יהא לזמנה לחקירה בחשד לפריצה והסגת גבול".

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

בהמשך, ציין עו"ד בן שטרית, כי החשוד הינו אדם נכה, המוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי וכי הותרת התיק נגדו פתוח תהווה עבורו עוגמת נפש וסבל רב קשה מנשוא, בפרט כשעסקינן בחשד למעשים שלא היו מעולם. 

"יודגש ויובהר", כתב עוד עו"ד בן שטרית, ""מרשי מטפל, מגדל, מסייע ומחנך את הילדה מיום יולדה לעולם, כיוון שמרשי ואימה של הילדה ידועים בציבור ובזוגיות למעלה מעשר שנים, משנת 2012. כל בר ברי מבין כי אין ולא מתקיימות יסודות העבירה עליה נחקר מרשי ועל כן תיק החקירה צריך להיסגר בעילה של חוסר אשמה פלילית".

הסנגור הוסיף כי החשוד ציין בפני בת זוגו כי אינו "מסוגל לנקות אותה היטב באינטימי מטעמי צניעות- עדיף שאת תעשי זאת לדעתי". אולם לדבריו, בתגובה לכך אימה של הילדה השיבה: "אבל אתה לא מבין שמטעמי הצניעות שלך הילדה סובלת, הילדה לא מפסיקה לבכות". 

"המדובר", הוסיף עו"ד בן שטרית, "בבני זוג שמגדלים ילדה, ודואגים לה, לא יעלה על הדעת שמרשי, שהינו דמות אבהית אשר מסייע ומחנך את הילדה, חשוד לכאורה במעשה שלא היה מעולם!".

בסיכומו של דבר, קיבלו בפרקליטות את בקשת עו"ד יאיר שטרית והחליטו לסגור את תיק החקירה למרות שמדובר בחשד לעבירות מין בעילה של חוסר אשמה.

עו"ד יאיר בן שטרית, סנגורו של החשוד, מסר בתגובה: "לאחר מאבק ארוך ולא פשוט, אני מברך על כך שפרקליטות המדינה קיבלה את טענותינו וסגרה את התיק מחוסר אשמה".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il