שני אירועי הירי במסגרת ניסיונות התנקשות שאירעו שלשום (ראשון) אל מול עוברים ושבים, בבוקר באשקלון ובערב ברעננה, עוררו בציבור פחד ודאגה. "היום כבר לא בטוח לשבת בבית קפה, איזה פחד", אמר אתמול תושב רעננה שנכח בסמוך לזירת הירי בעירו. "לפני שבועיים נורה אדם בכפר סבא למול סועדים בבית קפה, ואתמול ברעננה זה היה מלחיץ לא פחות. ישבנו בסמוך עם ילדים ומבוגרים, ולשמוע פתאום קולות ירי שלא נפסקים זה טירוף.

"אי אפשר כבר להסתובב בחוץ, זאת ממש סכנה", הוסיף: "העבריינים לא עושים חשבון, הם רק בעניין שלהם לפגוע ביעד שלהם, אבל לא מעט חפים מפשע עלולים לשלם מחיר כבד". באירוע ברעננה נורו 15 יריות רצופות, ככל הנראה משני כלי נשק במקביל. היורה או היורים נמלטו מהזירה ונעלמו.

שעות קודם לכן באשקלון נחשפו התושבים לאירוע דומה, שעה שצעיר רעול פנים נכנס אל מגרש מכוניות, התקרב אל ניסים דומרני, בנו של ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, ירה בו ונמלט. מאוחר יותר עצרה המשטרה שלושה חשודים. אולם גם האירוע הזה לא מותיר מקום לספק מבחינת תחושת התושבים.

"ככה, לאור יום, כשיודעים שהמקום מרושת במצלמות", אמרה אתמול תושבת אשקלון מודאגת. "העבריינים פשוט לא סופרים אף אחד ומגיעים לבצע את זממם. יש להם מטרה מול העיניים, והם נחושים להגיע אליה תוך סיכון חיים של עוברי אורח. עד מתי תימשך החרפה הזאת? עד לאן עוד נגיע?".