הצהרת תובע הוגשה בסוף השבוע נגד פאדי ומחמוד אל עאסם, שני תושבי תל שבע שהועסקו כשומרים בעסק במרכז מסחרי בבאר שבע, ועל פי החשד, לאחר שבקשתם להעלאה בשכר נענתה בשלילה והם פוטרו, ביצעו ירי לעבר העסק.

לפני מספר שבועות פנו השניים לבעל העסק בדרישה לשיפור תנאים, להעלאת משכורתם מ-3,000 ל-6,500 ש"ח ביחד לחודש, וכן דרשו להיות עובדי החברה. משנענו בשלילה העסק התחיל לספוג התפרצויות וגרימת נזקים. הם המשיכו לדרוש את שיפור תנאיהם תוך שימוש בשפה מאיימת: "זה לא עובד ככה, זה לא אני רוצה או לא רוצה. תהיה מלחמה". בעקבות כך החליט בעל החברה להפסיק את העסקתם.

ב-2 למרץ בוצע ירי לעבר בית העסק, נופצו חלונות והועברו לבעל העסק מסרים כגון "אתם לא יכולים לזרוק אותנו, זה לא עובד בצורה כזו". בפגישה נוספת שערך מנהל בחברה עם השומרים, נענה כי: "בעל העסק לקח לנו את הפרנסה, זה לא עובד בצורה כזו. אנחנו לא עובד שאתה מפטר אותו. אני בטוח שיהיו אירועים דומים וזה לא בהכרח צריך להיות ירי. זה יכול להיות נזק פה נזק שם. עוד מעט רמדאן, יש לכם הרבה עבודה. תצטרכו להיות זהירים".

במהלך החקירה הסמויה, שהחלה בידי מחלק סד"ח בימ"ר נגב מיד לאחר אירוע הירי, נאספו ראיות נוספות נגד שני החשודים, שנעצרו ב-17 במרץ. מעצרם הוארך בחשד לסחיטה באיומים. בתאריך 23.3 הוגשה הצהרת תובע ומעצרם הוארך עד היום. 

רס"ב אייל סבן, ראש צוות חוקרים במחלק חקירת סחיטת דמי חסות בימ"ר נגב, אמר: "מדובר באירוע חמור בו עפ"י החשד נעשה נסיון סחיטה באיומים בהפחדה תוך גרימת נזק לעסק. בעל העסק קיבל החלטה נכונה ושיתף את חוקרי היחידה בהשתלשלות האירועים ובסופו נעצרו חשודים וצפויים כנגדם כתבי אישום. אני פונה לציבור לפנות אלינו בכל מקרה של חשש לסחיטה".