הוארך בפעם הרביעית מעצרה של הסייעת רחל בראנץ מגן "אמונה" בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום את מעצרה של הסייעת רחל בראנץ מגן "אמונה" בשכונת כפר גנים בפתח תקווה עד ה-31 במרץ. היא חשודה בהתעללות והכאת פעוטות במעון בו עבדה. 

השופטת מתחה ביקורת על התנהלות החקירה בימים האחרונים בבית המשפט, וציינה כי מאז הערכת המעצר הקודמת, ואחרי שהוצג בפניה דוח השלמות שביקשה הפרקליטה, קצב ההתקדמות של החקירה אינו משביע רצון, וזאת בלשון המעטה, לדבריה. 

לטענתה, "לא ייתכן שאותה פרקליטה ביקשה השלמות של 19 פעולות נוספות, וזאת אחרי שהמשטרה כבר הייתה בישורת האחרונה של החקירה". 

הסייעת רחל בראנץ (צילום: אלון חכמון)
הסייעת רחל בראנץ (צילום: אלון חכמון)

פרקליטה של החשודה ביקש לשחרר את מרשתו בתנאים מגבילים למעצר בית חלופי, תוך שהוא מציין כי "בתיק כרמל מעודה התייחס בית המשפט לעילות מסוכנות ושיבוש שאינן מתקיימות במקרים של הארכת מעצר באופן בלתי סביר ובתקופה ארוכה. ציר הזמן מצמצם את מידת המסוכנות ועילת השיבוש", ציין הסנגור, והוסיף דוגמה אחרת מתיק דומה, לטענתו.

בית המשפט התייחס לטענות הללו, אולם קבע כי קיים הבדל משמעותי בין הנטען בתיק כרמל מעודה, אז עלו הטענות לאחר שהוגש כתב אישום ולאחר שהתקבלה חוות דעת בעניינה. "במקרה הזה, כשמדובר בהארכת מעצר, לא ניתן להתעלם ממעשיה של החשודה ובעילת המסוכנות שעדיין קיימת ורובצת מעל ראשה", ציינה השופטת, והורתה על הארכת מעצרה של החשודה, אם כי לתקופה מצומצמת יותר מזו שביקשה המשטרה. 

השופטת הנחתה את היחידה החוקרת לסיים את החקירה עד למועד שנקבה, אחרת תבחן חלופת מעצר כבר בדיון הבא. בתום הדיון התרחשה דרמה קצרה, שעה שבתה של החשודה ביקשה לחבק את אמה, אך השופטת הבהירה לה כי לא תוכל לעשות זאת על פי נוהל שב"ס. עם זאת, היא אישרה לא להתקרב אליה ולפנות אליה. בשלב זה גברה התפרצות הרגש בין השתיים, והבת שביקשה לחזק את אמה נתקלה באם שנראתה שבורה ופתחה בבכי. "אני משתגעת, אני משתגעת". 

בשלב הזה פינו אנשי שב"ס את העצורה להארכת מעצר, וכעת מתחבט פרקליטה בנוגע להגשת ערעור על החלטת בית משפט השלום.