בית משפט השלום אישר הסדר פשרה בין נציגות ועד בית לבין תובעת אשר יוצגה על ידי עו"ד ענת אשכנזי לפיו תפוצה התובעת ב-181 אלף שקלים לאחר שנפצעה בשטח הבית המשותף.

על פי התביעה, לפני מספר שנים, הייתה התובעת בדרכה לחנות תכשיטים. היא חיפשה את הכתובת של החנות כשהיא מתהלכת רגלית, ומשנכנסה לשטח הבית המשותף בו נמצאת החנות נתקלה בפסים דוקרניים שהיו נסתרים מעיני העוברים ושבים בשל צבעם הדהוי, נפלה ונחבלה באופן קשה ובעיקר בכתף ימין.

התובעת הגישה תביעה נגד נציגות וועד הבית המשותף אשר הינה הבעלים של המקום בו ארעה התאונה, והיא זו שחבה חובת זהירות כלפי המבקרים בשטח הבית המשותף, ולכן היה עליה לוודא כי אין מיפגעים כמו פסי דוקרנים בשטחה אשר עלולים לגרום מסיבה כלשהי לנפילת אדם, או לכל הפחות לגדר מיפגעים אלו ולהתריע את ההולכים ושבים מפני קיומם. 

בתביעה הדגישה עו"ד אשכנזי, כי המדובר על מעבר המיועד גם להולכי רגל, והתובעת נכנסה למתחם מכיוון זה בהתאם לכתובת המופיעה באתר החנות.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

בשל התאונה פנתה התובעת לקבלת טיפול רפואי. בבדיקה נמצא כי היא סובלת משבר וקרע מלא בכתף. קרע אקוטי, אשר גרם לתובעת כאב רב ומגבלה קשה, היא נאלצה לעבור ניתוח ולעשות טיפולי פיזיותרפיה משקמים.

"לאחר התאונה וכתוצאה ממנה נאלצה התובעת להיעדר ממקום העבודה משך כ־85 ימים", נכתב בתביעה.

עורכת הדין אשכנזי הוסיפה כי הדוקרנים מהווים ״חפץ מסוכן״ ומשכך חלה על נציגות ועד הבית חובת זהירות מוגברת וכן מועבר לפתחה הנטל לכך שלא התרשלה. 

"התובעת תוסיף ותטען כי לא הייתה לה הידיעה או לא הייתה לה היכולת לדעת מה היו הנסיבות שגרמו לתאונה וכי התאונה נגרמה בשל מפגעים או דוקרנים שלנתבעת הייתה שליטה מלאה, וכי נראה שאירוע התאונה מתיישב יותר עם המסקנה, שהנתבעת לא נקטה זהירות סבירה מאשר עם המסקנה שהיא נקטה זהירות כאמור", טענה עו"ד אשכנזי 

כאמור, בסיכומו של דבר, עו"ד אשכנזי הגיעה להסדר פשרה עם הנתבעים, לפיו ישולם  לתובעת סכום של 181 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד ובית המשפט העניק להסדר תוקף של פסק דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד ענת אשכנזי שלחו וואטסאפ