בית המשפט השלום בחדרה שחרר בתנאים מגבילים את הנאשם, בן 26 מאור עקיבא, שנעצר בחשד לירי בנשק חם והשלכת רימוני הלם במספר הזדמנויות אל עבר ביתו של קבלן במרכז העיר. השופט, קיבל את עמדת עו"ד ג'קי סגרון, סנגורו של החשוד, שטען בדיון כי המשטרה לא עשתה די כדי לאתרו מאז הוצא צו המעצר נגדו. "מדובר בחשד נקודתי נסיבתי", כתב השופט בהחלטתו, "לא ברור מדוע לא ביצעה המשטרה פעולות חקירה פשוטות כדי לקדם את החקירה למרות חומרת החשדות". עו"ד סגרון ציין לאחר החלטת השחרור כי "מדובר במעצר שווא ובהתנהלות כושלת של היחידה החוקרת".

עורך הדין ג'קי סגרון (צילום: יח''צ)
עורך הדין ג'קי סגרון (צילום: יח''צ)

החשוד, בעל עבר פלילי, הוא קרוב משפחתם של משפחת פשע מוכרת באזור השרון. על פי החשד במשטרה, החשוד, הנמנה על חברי הכנופייה, ביצע, במספר הזדמנויות, יריר חם מנשק וכן השליך רימוני הלם אל עבר ביתו של קבלן פרטי המתגורר באיזור, זאת על רקע ניסיון לסחוט אותו בשל חוב כספי. 

השבוע נעצר החשוד, זאת אף שהאירועים שבעניינם נחשד התרחשו כבר בחודש מאי, וצו המעצר נגדו הוצא לפני כחודש. הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחדרה. במהלך הדיון, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-6 ימים. לדברי נציג המשטרה, יש בידי החוקרים מידע מודיעיני הקושר את החשוד לאירועים אולם לדבריו, המשטרה לא הצליחה לאתר אותו למרות צו המעצר שהוצא נגדו.

מנגד, טען סנגורו של הנאשם, עו"ד ג'קי סגרון, כי המשטרה התרשלה בעבודת החקירה שלה ואף לא ביצעה פעולות בסיסיות לצורך קידומה. לדברי הסנגור, לאחר השלכת הרימון בחודש שעבר לא הגיעו כלל אנשי מז"פ לזירות השונות בכדי לאסוף ממצאים וראיות ועל כן לא יכול להיות שבידי החוקרים ראיות נגד החשוד. 

עוד לדברי עו"ד סגרון, המשטרה לא די בכדי לאתר את החשוד מרגע שהוצא נגדו הצו. גם כשהגיעו לכתובות מגוריו", אמר עו"ד סגרון בבית המשפט, "כלל לא ביצע חיפוש במקום". לדבריו, החשוד התייצב לחקירה מיד כשהבין כי המשטרה מחפשת אחריו ובעקבות זאת נעצר. 

השופט קבע בהחלטתו על שחרורו של הנאשם בתנאים מגבילים. בין התנאים, כך קבע, יורחק החשוד מאזור מגוריו למשך 30 יום. "מדובר", כתב השופט, "בחשד נקודתי נסיבתי שמושתת על ראיות בעלות רף שאינו כה גבוה". עוד צוין בהחלטה כי היחידה החוקרת לא ביצעה פעולות משמעותיות בכדי לאתר את החשוד מאז הוצא צו המעצר נגדו. לא ברור מדוע לא ביצעה המשטרה פעולות חקירה פשוטות כדי לקדם את החקירה למרות חומרת החשדות ונסיבות ביצוען".

עו"ד סגרון אמר בעקבות החלטת בית המשפט כי "שוב מדובר במעצר שווא ובהתנהלות כושלת של היחידה החוקרת, הדברים הקשים שאמר בית המשפט במסגרת החלטתו מדברים בעד עצמם".

מהמשטרה נמסר: המשטרה מנהלת חקירותיה ביסודיות ובמקצועיות וכך היה גם במקרה הנדון. לצד זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא נלמדת ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים בהתאם.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד ג'קי סגרון לחצו כאן