הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

החיים לא צפויים, ואין לדעת מה יוליד יום. אתם נכנסים למכונית ומתחילים לנסוע ואז תאונה. זה יכול לקרות בכביש מהיר, ליד הבית, כשאתם ליד ההגה או מישהו אחר. כך או כך, ישנם דברים חשובים שיש לבצע ברגע שמתרחשת תאונה. זאת, גם כדי להגן על בריאותכם ובריאות הסובבים אתכם וגם על מנת שתוכלו בהמשך לדרוש את זכויותיכם ופיצוי על הנזק שנגרם לכם, אם נגרם, בעקבות תאונת הדרכים. עו"ד עדן חג'ג', ממשרד עו"ד חג'ג' בוטבול ושות', במדריך מיוחד הכולל 10 טיפים חשובים לנפגעי תאונות דרכים. 

  1. הדבר החשוב ביותר, והראשון ברשימה, הוא איסוף פרטים. יש להחליף צילומי רישיון, פוליסות חובה, תעודת זהות וכו'.
  2. לצלם, לצלם ולצלם! תתעדו את המכונית שלכם, מכל זווית אפשרית, את הרכב של הצד השני, את הזירה, את הכביש, את לוחיות הרישוי, את שם הרחוב במידה וקיים שלט. בקיצור, חשוב לצלם כל דבר בהתרחשות התאונה.
     
    לפרטים נוספים אודות עו"ד עדן חג'ג' לחצו כאן
     
  3. קחו פרטי עדים שנכחו בסביבה - תדאגו לאסוף את שמותיהם, את פרטיהם האישיים כמו טלפון וכתובת, ואפילו מספר מילים מעדותם לתאונה. 
  4. במידה ומגיע אמבולנס – מומלץ להתפנות לבית החולים. ראשית, חשוב מאוד לוודא שאין נזק פנימי שאינו ניכר לעין ושנית, פינוי וטיפול רפואי מתועדים. לכן, אל תשכחו לפנות למד"א ולדרוש דוח על הפינוי שלכם.
  5. טיפול בבית החולים - הקפידו לעדכן את הרופא בכל כאב ומיחוש שאתם חשים, אל תחסירו שום פרט , אפילו אם מדובר בכאב בעוצמה נמוכה. אפילו אם אתם חושבים שמדובר בכאב חולף, שתפו את הרופא. אם הכאב יחמיר בהמשך יהיה קשה יותר להוסיף את הפרטים הללו לתיעוד התאונה שלכם ולקבוע בוודאות שהכאבים הללו נגרמו בעקבות התאונה.
    כל מה שאתם צריכים לדעת אם נפגעתם בתאונת דרכים (צילום: envato)
    כל מה שאתם צריכים לדעת אם נפגעתם בתאונת דרכים (צילום: envato)
  6. נסעתם לקופ"ח? פיזיותרפיה? טיפולים? רכשתם תרופות? חשוב לשמור את כל הקבלות!
  7. פנו למשטרה ודווחו על תאונת הדרכים. יש לכך טופס ייעודי שאותו אמורים למלא. 
  8. תיעוד – כל פרט שתועד, במד"א, בבית החולים, בחדר המיון, את ימי האשפוז, הפניות וטיפולים מקופת החולים, הדיווח במשטרה, הקפידו לשמור את הכל בקלסר ייעודי.
  9. במידה ומדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה –  יש לפעול גם במישור של הביטוח הלאומי. 
  10. מומלץ מאוד להיעזר בליווי עו"ד לאורך כל הדרך. עו"ד המתמחה בנושא יידע לכוון, להדריך ולסייע במידת הצורך בדרכם לדרוש את זכויותיכם ואת הפיצוי על הנזק שנגרם לכם.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).