פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני)  לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד אלירן לוי וצלי טנצר, תושבי השרון בשנות ה-40 לחייהם, זאת לאחר שניסו לרצוח תושב חדרה המוכר היטב למשטרה על ידי אלמוני בעת שנסע ברכבו באזור פארק המים שפיים בחודש אוגוסט האחרון. לנאשמים יוחסו עבירות של ניסיון רצח בצוותא, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא, פציעה בנסיבות מחמירות, התעללות בקטין ושיבוש מהלכי משפט בצוותא.

מכתב האישום עולה כי בעקבות מחלוקת כספית בין לוי והמתלונן, אחיה של גרושתו, החליטו הנאשמים לגרום למותו. במהלך אוגוסט האחרון, משנודע להם כי הוא נמצא בפארק המים שפיים עם שני ילדיו, הם נסעו לשם כדי להוציא לפועל את תוכניתם.

בהגיעם לשטח הפארק, איתרו איתו ואת רכבו ופעלו על מנת להכין לעצמם דרכי מילוט והמתינו לצאתו מהפארק. כשהמתלונן וילדיו עזבו את המתחם והחלו בנסיעה, יצאו טנצר ולוי ממקום התצפית והחלו לעקוב אחריהם. בשלב מסוים הצליחו לנסוע במקביל לרכבו, אז לוי הוציא את ידו מהחלון הרכב וירה כשבע כדורים. 

זירת אירוע הירי סמוך לשפיים (צילום: אנשי הדממה)
זירת אירוע הירי סמוך לשפיים (צילום: אנשי הדממה)

כתוצאה מהירי נגרמו למתלונן פציעות ירי בחזה, בכתף, בירך ובאגן, ואחד מילדיו נשרט ברגליו. בזמן שילדיו נותרו ישובים ברכב כשהם מבוהלים וצועקים, יצא המתלונן וניסה בעודו מדמם להזעיק עזרה. רכבו המשיך להתדרדר כשהילדים בתוכו, עד שהתנגש בעמוד בשולי הכביש ונעצר. לאחר הירי נמלטו הנאשמים מהזירה, ובמשך פעלו על מנת להעלים ראיות. 

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה  עו"ד מורן אדרי טרבלסי כי: "מסוכנותם של המשיבים נלמדת מתעוזתם הרבה ומהעובדה שהוציאו את תוכניתם אל הפועל, גם כשידעו שמעשיהם מסכנים את חייהם של שני ילדים תמימים ורכים בשנים. המשיבים ירו ברכב המתלונן יריות רבות, ממרחק, באור יום, תוך כדי נסיעה, תוך שהם מסכנים את הרכבים הנוספים שהיו בכביש ואך בנס לא נפגעו ממעשיהם האלימים".