הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

מהי תאונת אופנוע?
תאונת אופנוע היא לא רק המקרה הקלאסי של התנגשות בין האופנוע וכלי רכב נוסף. גם תאונה עצמית כלשהי שגרם לה רוכב האופנוע מוגדרת כתאונת דרכים. כך למשל, אובדן שליטה על האופנוע, היתקלות של האופנוע במפגע כלשהו בכביש ואפילו נפילה מהאופנוע במהלך עלייה עליו כדי להתחיל בנסיעה – כל המקרים הללו מהווים תאונת דרכים לכל דבר ועניין והנפגע יהיה זכאי לפיצוי מחברת הביטוח בגין הנזקים שנגרמו לו בתאונה זו.

חשוב להדגיש כי בנזקי גוף, להבדיל מנזקי רכוש, אין משמעות למי אשם בתאונה – כל נהג ו/או נוסע תובע את ביטוח החובה של הרכב בו נסע, גם אם הוא לא אשם בתאונה. לכן, גם רוכב האופנוע יתבע את ביטוח החובה שלו בגין נזקי הגוף שנגרמו לו, גם אם גורם אחר אשם בתאונה. 

זאת גם הסיבה לחשיבות  הגדולה של רכישת ביטוח חובה לאופנוע. אופנוען שנוסע ללא ביטוח חובה, עשוי להישאר ללא פיצוי, במיוחד במקרים שבהם הוא אשם בתאונה או שמדובר בתאונה עצמית. וחשיבות גדולה מאוד לביטוח החובה היא גם בגלל מקרים שרוכב האופנוע התנגש בהולך רגל ואז אם אין ביטוח חובה לאופנוע, להולך הרגל ו/או לחברת "קרנית" יש עילת תביעה ישירה נגד רוכב האופנוע ולעיתים מדובר בסכומי כסף גדולים מאוד שרוכב האופנוע עשוי לשאת בהם. 

האם תאונה עצמית במהלך נסיעה על אופנוע היא תאונת דרכים? (צילום: אימפקט)

מה עליך לעשות במקרה של תאונת אופנוע 
אלא אם כן אתה חס וחלילה מעורב בתאונה חמורה הדורשת הזמנת משטרה, עצור את האופנוע בצד במקום בו לא יפריע לתנועה ולמשתמשים בדרך. 

ככל שמצבך הפיזי מאפשר זאת ובהנחה שלא נדרשת לפינוי באמבולנס, עליך לדאוג להחלפת פרטים עם יתר המעורבים בתאונה. בנוסף, במידה וישנם עדים לתאונה חשוב לאסוף גם את פרטיהם ודרך התקשרות איתם. 

כדאי וחשוב לתעד זירת מקום התאונה ולצלם אותה ואת כלי הרכב המעורבים בתאונה.

ככל ואתה חש בכאבים או הגבלות כלשהן, מומלץ כי תפנה בהקדם, באופן עצמאי או באמצעות אמבולנס, לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון או במוקד הרפואי. 

לאחר מכן, הקפד על מעקב רפואי רציף בקופת החולים בנוגע לתלונות הרפואיות שלך, ובדוק כי העתק מהמסמכים הרפואיים נמסר לידיך. 

בהזדמנות הראשונה, פנה למשטרת ישראל ובקש להוציא אישור משטרה. בדוק כי באישור המשטרה מופיעים הפרטים הנכונים, כולל הפרטים שלך כנפגע בתאונה.  

פתח קלסר מסמכים מסודר בו תשמור את כל המסמכים הרפואיים והקבלות בגין ההוצאות עקב התאונה. גם מה שנראה לך פחות רלוונטי כמו מרשמי תרופות ומסמכים אחרים – שמור אותם בצורה מסודרת, והבא את מלוא המסמכים לידי עורך הדין שמטפל בתביעה מול הביטוח.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של משרד עו"ד גיל קראוס לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).