הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

מה שהתחיל עם גניבת ספרי תורה בשווי חצי מיליון שקלים וכתב אישום חמור של התפרצות והחזקת מכשירי פריצה על ידי סופר סת"ם, הסתיים בימים האחרונים בהסדר טיעון מקל ביותר, אליו הגיע עורך דין מור עטיה עם הרשעה רק הסגת גבול וגניבה ופסק דין ללא הרשעה על מנת שלא יפגע מטה לחמו של הנאשם עם צו של"צ בהיקף של 200 שעות.

לפרטים נוספים אודות עו"ד מור עטיה לחצו כאן

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם הורשע בעבירות של הסגת גבול וגניבה לאחר שבשנת 2018,  נטל הנאשם שתי מגילות בשווי 400 דולר מבית הכנסת בו עובד כ-20 שנים. יום לאחר מכן, בשעות הלילה נכנס הנאשם לבית הכנסת, תוך שהוא דוחף בחוזקה את חלון בית הכנסת הנעול, ונטל מתוך ארון הקודש 5 ספרי תורה שבכתב האישום המקורי צוין שהשווי שלהם כחצי מיליון שקלים.

עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)
עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)

הסנגור עו"ד מור עטיה, הגיע להסדר טיעון עם התביעה, לפיה ישונה הכתב אישום והם יעתרו שהרשעת הנאשם תישאר על כנה. בדיון עו"ד עטיה התנגד לכך וביקש מבית המשפט לבטל את הרשעת הנאשם בפלילים וציין כי אם הוא יורשע תופסק עבודתו ואף אחד לא יזמין ממנו תשמיש קדושה אם יורשע בעבירה כזו.

"מדובר בנאשם שידע והאמין וצדק שמגיע לו אותו ציוד, נטל אותו שלא כדין, השיב אותו תוך כמה ימים, פנה לדרך המלך המפוצה ממנו כאזרח, כלומר, באמצעות תביעה שבה זכה וקיבל את הציוד באופן חוקי על פי הוראת בית המשפט", אמר עו"ד עטיה והוסיף: "נדיר לראות תיק כזה על גבול הפליליות. לא מדובר גם מבחינת הנסיבות בעבירה של פריצה, אלא השגת גבול ולא בבית מגורים, אלא במקום שלא משמש למגורים. אני מזכיר שאנחנו רואים הודאה, חרטה, לקיחת אחריות, בושה והבנת הפסול במעשים שלו. חזרה על כך שלא נשקפת ממנו מסוכנות, אין לו דפוסים עבריינים, חריגות העבירה בחייו והמחירים שכבר שילם".

השופט עלאא מסארווה, קיבל את טענת עו"ד עטיה וביטל את הרשעת הנאשם בפלילים וכתב בפסק הדין כי לאור החשש שהרשעה תפגע בעתידו ובעיסוקו ועל רקע החריגות של המקרה בחייו, והתנהלותו הנורמטיבית לפני האירוע ולאחריו, כל אלה מובילים אותו למסקנה שיש להשקיף על האירוע כאירוע שהסיכוי שישנה בעתיד הוא נמוך במיוחד. "אני סבור שהייחודיות של כתב האישום והתנהגותו הנורמטיבית בדרך כלל של הנאשם, ובפרט הרקע לביצוע המעשים (שילוב בין סכסוך משפחתי וסכסוך עבודה), כל אלה מובילים אותי למסקנה שיש לאמץ את המלצת שירות המבחן", כתב השופט בפסק הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).