הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

השבוע (9.11) מציינים ברחבי העולם את יום החופש הבינלאומי, דבר שאנו נוטים לקחת כמובן מאליו בהרבה מובנים. גם בזוגיות שלנו, במשפחתיות. הליך היציאה לחופשי ממערכת זוגית שאינה מתאימה לנו היא קשה, גם אם אתם יזמתם את המהלך וגם אם בן הזוג. היא קשה פי כמה כשיש ילדים שמעורבים בסיפור. אז מה חשוב לעשות לקראת הצעד המטלטל הזה? על כך במאמר שהכנתי. 

לפעול מהשכל ולא מהרגש - לקראת הפרדת הכוחות, וגם לאחר מכן, ולמרות שזה בהחלט עצה שקשה למלא אחריה - נסו לפעול מתוך השכל ולא מתוך הרגש. פעלו בצורה רציונלית הן בהליך ההיפרדות וחלוקת הרכוש והן בהמשך, במידה ויש לכם ילדים משותפים. זכרו שקל לתת לרגש להשתלט עלינו, אבל במקום שבו התגוררה בעבר האהבה שוכנים כעת משקעים עכורים מהעבר והם עלולים לצוץ בריבים ביניכם בתוספת רגשות כעס ונקמה. נסו לסנן את הרגשות האלו, גם כשזה שמולכם לא מצליח לעשות כן. זכרו שהתנהלות שכלית תוביל לכך שכל הפרטים החשובים לסגירת החלק הזה בחייכם, יופיעו בהסכם הגירושין. 

ידע הוא כוח - בטרם תצעדו לרבנות, חשוב לאסוף ולברר מידע רלוונטי, כך תוכלו לנהל את הליך הגירושין בצורה הטובה ביותר. דעו מה הרכוש האישי והמשפחתי, מה ההכנסות של שני הצדדים וכו'.

ייעוץ משפטי - כפי שצוין, ידע הוא כוח. עו"ד המתמחה בגירושין, בעל ניסיון וכזה הבקיא בפסיקה ובחוקים, ידע לכוון אתכם בדרך הטובה ביותר עבורכם. הוא לא יהסס להילחם כשצריך ולא ירתע מהגעה לפשרה שתטיב עם הצדדים. עו"ד מתמחה ידע, בעת הצורך, גם להשיג את הידע הנחוץ לכם בטרם התחלת ההליך. על כן, יש חשיבות בפנייה לעו"ד כבר בשלב הראשוני ביותר, כדי שתגיעו לתוצאה הטובה ביותר עבורכם, ועבור הילדים שלכם.  

תשקלו גישור - במידה ועל אף הפרידה אתם מסוגלים לנהל שיח, דיון ומשא ומתן - רצוי שתפנו (לפחות תנסו) להליך גישור. כך, גם תחסכו כסף וזמן. הליכים משפטיים נמשכים זמן רב, עולים הרבה כסף, ובכלל, מייצרים שוב ושוב אמוציות מיותרות בין בני הזוג. מגשר מנוסה ידע לנתב את הרצונות והצרכים של בני המשפחה כולה, בני הזוג והילדים, ולסיים את הפרק הזה בצורה מהירה ויעילה.

הסכם גירושין - הסכם הגירושין צריך שיכלול את חלוקת הרכוש המשפחתי, המשמורת על הילדים ותשלום מזונות לילדים. שימו לב שכלל הנושאים הללו באים לידי ביטוי בהסכם הגירושין או בהחלטות השיפוטיות. ובטרם תגבשו את עמדתכם, לימדו מה הזכויות והחובות שלכם - כלפי בן הזוג וכלפי הילדים המשותפים.

יום החופש הבינלאומי מצוין ביום ה-9.11 משום שזה היום בו נפלה חומת ברלין בשלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת. אף שהוא מסמל את סיומו המלחמה הקרה ונפלית המשטרים הקומוניסטים, יכול היום הזה להוות התחלה חדשה וכמיהה לחופש עבור כולנו, בכל תחום בחיינו.

לפרטים נוספים אודות עו"ד ונוטריון גיל אלימלך לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).