כנגד החבורה, המונה כ – 17 נאשמים, הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי המייחס להם עבירות של הפצת חשבוניות מס כוזבות בסך של כחצי מיליארד שקלים, הלבנת הון, סחיטה באיומים, מעשי מרמה ועבירות נוספות.

עיקר הטענה הוא שאחמד קסאס, אשר נחשב לאיש הכספים של ארגון ג'רושי, הפעיל באמצעותו ובאמצעות אחרים מערכת שלמה שמטרתה הייתה להלבין הון באמצעות הפצת חשבוניות מס כוזבות, השתלטות על חברות במטרה להלבין דרכן כספים  והשתלטות על שטחי מסחר ומגורים רבים. כך למשל, על פי אחד מסעיפי כתב האישום, קסאס נהג להתארח במלונות של רשת אורכידיאה, בהם במלון "אוקיינוס" שבהרצליה בו לן בקביעות.

במהלך השנים לא שילם קסאס את מלוא התשלומים אותם נדרש לשלם בעבור שהותו הממושכת וחובו לרשת המלונות עמד על יותר משלושה מיליון שקלים. בנוסף, במהלך שהותו במלון, נהג קסאס לארח אנשים שהיו מזוהים עם משפחות פשע והשרה אווירה של פחד ואיומים בקרב עובדי המלון. לאחר מעצרו במסגרת הליכי החקירה, קיבלו עובדי המלון טלפונים מאדם שהזדהה כקשור לגורמים עברייניים, ודרש כי לא יפנו את חדריו של קסאס. בשיחות, ציין אותו גורם כי אם ינסו לפנות את חדריו של קסאס במלון "זה ייגמר רע".

בגין האיומים, נמנעו עובדי הרשת מלפנות את חדריו של קסאס והוא המשיך לשהות במלון ללא תמורה. לפי כתב האישום, בכך איים קסאס על עובדי המלון והטיל עליהם אימה על מנת שיימנעו מנקיטת הליכים להחזר החוב ולפינוי מהחדרים שבהם שהה. אחד מהנאשמים, המיוצג על ידי עורך דין יעקב שקלאר, ניהל עבור קסאס, כך כנטען, מספר מסעדות בהרצליה וביפו.

על פי הנטען בכתב האישום, לקוחו של עו"ד יעקב שקלאר, היווה את זרועו הארוכה של אותו קסאס לצורך ביצוע פעולות של השתמטות מתשלומי מס והלבנת הון.

לאחרונה העלה עו״ד שקלאר בביהמש המחוזי טענה שיש להפריד את הנאשמים, כך שהנאשם אותו הוא מייצג, המואשם באישום אחד מתוך 7 האישומים, יואשם בנפרד ועניינו יתברר בבית משפט השלום במקום בבית המשפט המחוזי.

ביום 21.11.2022 קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את טענת עורך דין שקלאר, והורה על הפרדת האישומים והנאשמים.

עורך דין יעקב שקלאר מסביר:
"חשיבות גדולה היא בהפרדת האישומים ואנו שמחים על כי בית המשפט הנכבד קיבל את טענתינו זו, על מנת למנוע עיוות דין לנאשם שאנו מייצגים, שכן הטענות כנגדו מוגבלות, הן עובדתית, הן משפטית והן מבחינת הסמכות העניינית, כך שניהול עניינו ביחד עם כל החבורה, כמפורט בכתב האישום, היה גורר אותנו למשפט של שנים רבות.

כעת, לאחר החלטה צודקת זו של בית המשפט המחוזי, אני מניח שנסיים את עניינו בדיון או שניים, דבר שמדגים ייעילות ושכל בקבלת החלטות של השופטת המחוזית, ואנו מברכים על כך."

הליך זה של הפרדת אישומים ונאשמים הינו כה נדיר עד כי התביעה ביקשה 7 ימים כדי לגבש את דרך המשך פעולתה, אם על בהגשת כתב אישום חדש לביהמש השלום ואם בהגשת התיק כפי שהוא.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).