הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

מורן (שם בדוי) ואני נפגשנו בבית קפה בקניון רמת אביב אחרי שדודי (שם בדוי) גרושה לעתיד בדיוק שלח תצהיר שכלל תלוש משכורת חודשי שעמד על 20,000 ₪ מסוכנות הרכב שבבעלותו. 

"אתה יכול להסביר לי את זה?" היא שואלת ולא מחכה לתשובה "הרמאי הזה. האיש פשוט נוכל. מה הוא חושב לעצמו? שכולם מטומטמים? שמישהו יחשוב שאלו כל ההכנסות שלו? ברצינות? אני לא מבינה למה אנשים חושבים שהוא כזה חכם. הסכום הזה לא מתקרב לכסות את ההוצאות השוטפות שלנו בחודש. אני מוציאה חצי מזה בסיבוב שבועי שלי כאן בקניון". ומורן ממש נוחרת בבוז, ואני מסכים איתה. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד רן רוט לחצו כאן

מורן נוהגת ברכב חדש וסופר יוקרתי, היא מתגוררת בבית פרטי באחת השכונות הנחשבות בפרברי ת"א, בעשור האחרון היא, דודי ושלושת הילדים בילו כמעט כל חג בחופשה בחו"ל, אז מה הפלא שעכשיו, כשהם פתחו בהליכי גירושין, היא משתגעת כשדודי טוען שהעסק שלו מצוי כבר תקופה ארוכה בקשיים כלכליים ומציג תלוש משכורת שבקושי מכסה את הקניות החודשיות שלהם בסופר. 

טענות על "כסף שחור" והכנסות בלתי מדווחות של אחד מהצדדים מועלות באופן תדיר בתיקי גירושין. בדרך כלל, כמו במקרה של מורן, מדובר בסכומים נכבדים אשר משפיעים בצורה משמעותית על כל הליך הגירושין, הן על חלוקת הרכוש המשותף והן על מזונות ילדים ואישה. 

הכעס של מורן הוא אמנם מוצדק, והתהליך שאנו עוברים לגילוי והוכחת הכנסה בלתי מדווחת הוא באמת משימה מורכבת, אבל במקרה של מורן, דווקא בגלל שמדובר על היקפים נכבדים של הכנסות לא מדווחות, קריטי לשקף את התמונה האמיתית והנכונה. 

עורך דין רן רוט (צילום: אימפקט שירותי הפקה)

אנחנו בודקים ביחד את רמת החיים של דודי ושלה. המגורים בבית יוקרתי באזור נחשב, החופשות בארץ ובחו"ל, סגנון החיים שכלל מנויים בחדרי כושר ומאמנים פרטיים, החוגים של הילדים, תכשיטים בעשרות אלפי שקלים. נכון שגם מורן מרוויחה יפה, אבל מהמשכורת שלה והסכום שדודי הציג, אי אפשר לתחזק רמת חיים כזו. וכמו שמורן אומרת: "זה לא שהיו לנו מקורות הכנסה נוספים. ההורים שלנו חיים, לא קיבלנו ירושות, וזה גם לא שהם עוזרים לנו בשוטף, אפילו להפך. אנחנו עוזרים להם. ההורים שלו למשל קנו לא מזמן בית חדש ונדמה לי שהם היו קצת לחוצים. לא חושבת שלקחנו הלוואות בעשור האחרון, לפחות לא שמעתי שום דבר על זה. נכון שדודי התחיל להתנהל יותר עם מזומן, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות"

ומה שמורן אמרה, אפילו מבלי לשים לב, על העזרה שהם נותנים להורים עשוי להסתבר כחשוב מאוד. 

גם לדודי מצפה תקופה לא קלה (ככה זה כשהגירושין הם לא בהסכמה, שני הצדדים נפגעים). אנחנו נעתור לביהמ"ש ונבקש בדיקת תפעול לעסק, ביהמ"ש צפוי למנות רו"ח שיחקור את הסוכנות. אנחנו נגיש צווים לגילוי מסמכים ודודי יאלץ לחשוף את כל ההתנהלות הכספית שלו. חשבונות הבנק שלו ייבדקו ותערך לו בדיקת תזרים מזומנים, ואני מעריך שבין השאר יתברר שהוא העביר כספים גדולים להורים שלו ושהבית החדש שהם רכשו נקנה מכספים שדודי העביר להם ולמעשה מיועד עבורו. 

אבל מה שמקל עלינו בתהליך, ומומלץ לכל אחד ואחת, בטח ובטח אם הם עומדים לפני הליך גירושין, הוא הבקיאות הטובה של מורן, אם לא בעסק של בעלה, לפחות בכל מה שכרוך בהתנהלות הכלכלית של הבית. ההרשאות של מורן לחשבונות הבנק והעובדה שהיא מהטיפוסים המסודרים שמתעדים ושומרים הכל, תעזור לנו להוכיח את רמת החיים הגבוהה בה היא חיה עד היום. 

אז אם אתם שוקלים להתגרש או מרגישים שהצד השני מסתיר מכם פרטים, זה הזמן להתחיל לאסוף ולתעד מסמכים. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.ilלביקור באתר של עו"ד רן רוט לחצו כאן 

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר