בן כספית וינון מגל שוחחו הבוקר (שלישי) בפתח תוכניתם ב-103FM על אירועי הימים האחרונים, בהם ההודעה של יאיר נתניהו, והפנייה למדינה בבקשה לשלם את הפיצויים שנגזרו עליו לאחר שהפסיד במשפט הדיבה. "מתברר אתמול שיאיר נתניהו דורש מהמדינה להחזיר לו 400 אלף שקל שהוא שילם, לא כי הוא נדיב, אלא כי הטילו עליו - שמו יד על החשבון וגילו", הסביר כספית בפתח דבריו, "משום מה, לא הוגש כתב אישום על כך ששיקר לבית המשפט, ואז גילו לו איזה מיליון וחצי שקל בחשבונות בנזיל ואז לקחו לו". 

הערעור נדחה: זה הסכום שיאיר נתניהו ייאלץ לשלם לעורך וואלה לשעבר
"הוצע ליאיר נתניהו לרדת מהעץ, לשלם 5,000 שקלים - ולסגור את העניין"

"עכשיו הוא פנה לפרקליטות - זה אמיתי, קראתי את זה חמש פעמים ולא האמנתי. אני אומר, 'למה זה כל כך מופרך? הרי אם אתם כבר אחרי הקמת הממשלה אפשר לקחת תמיד את מיקי זוהר, הוא פנוי, ולשלוח אותו לוועדת הכספים'", הוסיף, "זה כבר קרה עוד בעיצומו של משבר הקורונה ברגעים הכי קשים, לקבל החזר על המס שהמשפחה חויבה לשלם על בניות בקיסריה שלא היה צריך לבנות, לא ענייני ביטחון".

כספית: "מה דעתך ינון מגל?" 
מגל: "דעתי לא נוחה מזה, אני לא אוהב את זה, אבל יכול להיות שיש פה טיעון שהוא אומר 'זה לא אחריותי, לא העבירו לי' אז אתה יודע, צריך לצאת מהטנטרום ולחשוב לגופו של עניין, שהוא לא קיבל את זה ויכול להיות שזה נפל בין הכיסאות של פקידים או משהו כזה ואז יש לו טיעון בעניין הזה זהו. אני אומר 'לצאת מהפוזיציה' מה שנקרא".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>



כספית: "כולם אומרים למה 400 אלף שקל? התשובה פשוטה, זה כי הוא לא התגונן, הוצגו ראיות בבית המשפט שזה גם הובא לבלפור וגם נמסר לו, זה עבר שמונה שופטים. הרי, אם כל חטאו נמצא בזה שהוצא לו, הוא אמר 'לא ראיתי, לא ידעתי' אמרו 'אוקי אז בוא נעשה מה שעושים בכל אירוע כזה לכל אזרח, מוחקים את זה'. אתה משלם 5,000 שקל הוצאות, זה לגיטימי לגמרי כי הצד השני עבד, והכין, והתכונן והגיע ומתחילים את המשפט מחדש. הוא אמר 'מה פתאום' דחה את זה על הסף, לכן אין פה טיעון, אבל גם אין בושה. בקיצור זה פשוט לא יאמן וזה הולך להיות עכשיו חיינו, זה בדיוק מה שהולך לקרות פה בחיינו". 

יאיר נתניהו בכניסה לבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

מגל: "זה מה שמסעיר אותך היום בבוקר? העוני חזר, מתחילים לחזור דברים, הסערות הוחזרו, כל יום סערה חדשה. סערת אבי מעוז, סערת הרשויות של השר לביטחון פנים, כל היום הסערות חזרו, פשוט חזר החורף. אז אתה אל תתמקד לי בזוטי זוטות של דברים של יאיר נתניהו עם כל הכבוד, זה לא הדבר החשוב זה לא הדבר המשמעותי, יש דברים שהם יותר חשובים". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm