בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (שני) שמונה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 35 אלף שקלים על ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב. זאת, לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אומנים. כמו כן, קבע ביהמ"ש, בהתאם להסכמת הצדדים בהסדר, כי דבק קלון במעשיו של גלעדי ובהתאם לכך הוא יתפטר מכל תפקידיו הציבוריים.

כזכור, במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם גלעדי, אחד הנאשמים בכתב האישום שהוגש נגד חבר הכנסת דוד ביטן ואחרים, הודה גלעדי והורשע בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, והצדדים ביקשו לגזור עליו עונש מוסכם.

בכתב האישום המתוקן שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה, נאמר כי גלעדי, שכיהן כמשנה לראש עיריית ת"א, חבר מועצת העיר וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, ניצל את תפקידו והשפעתו בעירייה, על מנת להיענות בשנים 2011 ו-2017-2015 לבקשותיהם של ח״כ דוד ביטן ושל עד המדינה בתיק, לקידום ופתרון בעיות בשלושה פרויקטים נדל"ניים בתחום שיפוטה של ת"א.

לפי כתב האישום המתוקן, בשלהי שנת 2017 קיבל גלעדי 30 אלף שקל משלושה יזמי נדל"ן שונים, בזיקה לתפקידו. גלעדי סייע ליזמים בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעירייה ובוועדות התכנון, תוך הימצאות בניגוד עניינים חמור. הכספים שהתקבלו נועדו למימון אירועים ופעילויות שונות, בין היתר, לצורך טיפוח תדמיתו הציבורית של גלעדי.

השופטת דנה מרשק-מרום ציינה בגזר הדין, שהיא מקבלת את עמדת המדינה וכי "בעבירות מן הסוג הנדון, על נקודת המוצא להיות מאסר מאחורי סורג ובריח... ובשנים האחרונות יוצא מפסיקת בית המשפט העליון מסר ברור של החמרה בכל הנוגע לעבירות שחיתות לרבות מי שהורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים".

עוד צוין כי "לאחר ששקלתי את כל הטענות הכרעתי היא, כי הסדר הטיעון מבטא איזון נכון בין הצורך ליתן מענה לאינטרס הציבורי המחייב השתת עונש מוחשי על הנאשם ועובדי ציבור כמותו, לבין נתוניו האינדיבידואליים של הנאשם, לרבות לקיחת האחריות בשלב מוקדם בהליך ונסיבותיו האישיות והמשפחתיות".

כזכור, בשבוע שעבר גזר ביהמ"ש על נאשם נוסף בפרשה, רענן יוסף, ארבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 15 אלף שקל, לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הלבנת הון. יוסף, שריכז את תקציב מטה הליכוד בבחירות לרשויות המקומיות ב-2013, בהן התמודד ארנון גלעדי בראש רשימת הליכוד, אסף בשמו ומטעמו של גלעדי כספים מגורמים שונים. כספים אלה נועדו, בין היתר, למימון פעילויות שונות שמטרתן טיפוח מעמדו ותדמיתו הציבורית של גלעדי וקידום מועמדותו לקראת הבחירות.